カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Rest Of My Life~ David Guetta feat Ludacris & Usher

 

 

 

 

 

 

If you live for something, your're not alone, my friend

 

もし、何かの為に生きているのなら君は一人なんかじゃないんだ

 

 

 

 

So full up your cup and, lift your lighter, and toast to life

 

だからコップをいっぱいにして光を掲げて人生に乾杯しようぜ

 

 

 

 

Luda!

 

They say what don't kill me, can make me stronger

 

アイツらは言うんだ、俺を殺さないものだけが俺をもっと強くするって

 

 

 

 

So two drinks a night should help me live longer

 

なら、今夜のこの2杯はもっと俺を生きながらえてくれるはずだ

 

 

 

 

I blow some smoke just to give my lungs a test

 

俺の肺が生きてるか少し吸って確かめてみるんだ

 

 

 

 

Because why tip-toe though life, to arrive safely at death

 

用心深く歩くことが死ぬまで安全に生きるこつだから

 

 

 

 

I'm on a journey, yeah, I'm on a roll

 

俺は旅に出てるんだ、すごく上手くいってる

 

 

 

 

Sometimes gotta close me eyes, just to open my soul

 

たまに目を閉じるのさ、魂の扉を開ける為に

 

 

 

 

And tonight is the night, I gotta feeling that I'm about act a fool

 

今夜がその時さ、気持ちがいいからバカやってみるか

 

 

 

 

So if you go fix some drinks me and usher are about to break some rules

 

さぁ、飲み物を持ってきてくれ、俺とアッシャーでルールなんてぶっ壊してやろう

 

 

 

 

That's somewhere to go but the world is moving slow

 

ここは進むべきところだけど世界ってのはゆっくり動いている

 

 

 

 

I was born for the fast life

 

俺は現代社会に生まれたんだ

 

 

 

 

I go for broke, a lesson I can't afford

 

とことんやるしかないんだ、経験する時間もないんだから

 

 

 

 

But for what it's worth I'm ready to play for the rest of my life

 

人生をかけて死ぬまで遊ぶ準備をする価値がなければ

 

 

 

 

For the rest of my life

 

残りの人生を賭けて

 

 

 

 

If I got one life to live, I'm a party til'l I'm death

 

もし一回きりの人生ならば、死ぬまでパーティーしてやるぜ

 

 

 

 

What the hell is a life worth living if it's not on the edge

 

崖っぷちの人生で行かなきゃ何が生きがいなんだ

 

 

 

 

Tryna keep my balance I'm twisted so just in case I fall

 

もし、俺が落ちた時の為にバランスを取ろうと体をひねらせてるんだ

 

 

 

 

Written on my tombstone should say women, weed and alcohol

 

俺の墓石には女と草と書くべきかな

 

 

 

 

That's somewhere to go but the world is moving slow

 

ここは進むべきところだけど世界はゆっくり動いてる

 

 

 

 

I was born for the fast life

 

俺は現代に生まれたんだ

 

 

 

 

I go for broke, a lesson I can't afford

 

とことんやってみるしかないんだ、経験する時間もないんだから

 

 

 

 

But for what it's worth I'm ready to play for the rest of my life

 

人生を賭けて死ぬまで遊ぶ準備をする価値が無ければ

 

 

 

 

For the rest of my life

 

残りの人生の為に

 

 

 

 

If you live for something, you're not alone, my friend

 

もし、何かの為に生きているなら君は一人じゃないんだ

 

 

 

 

So fill up your cup and, lift your lighter, and toast to life

 

だからコップをいっぱいにして光を掲げて人生に乾杯しよう

 

 

 

 

I'm stuck in this moment, freeze the hands of time

 

俺はこの瞬間に困ってるんだ、少しだけ時間を止めてくれないか

 

 

 

 

Cause I feel inner peace when I'm outta my mind

 

俺は狂ってる時の方が平穏を感じるんだ

 

 

 

 

And you can call me crazy but I like to roll the dice

 

俺のことをクレイジーだと言ってもいいんだぜ、でも俺はサイコロを振りたいんだ

 

 

 

 

So I'm willing to bet that I'm a be crazy

 

賭けてもいいぜ

 

 

 

 

For the rest of my life

 

俺の残りの人生にな

 

 

 

 

For the rest of my life

 

俺の残りの人生に

 

 

 

 

For the rest of my life.....

 

俺の残りの人生の為に

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow