カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Galway Girl~ Ed Sheeran

 

 

 

『今まで続かなかった人が大満足の結果!!』『今ならビジネス英語をプレゼント』

【1日6分?】この今!バカ売れしてる英会話教材

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

She played the fiddle in an Irish band

 

彼女はアイルランドのバンドでバイオリンを弾いてたんだ

 

 

 

 

But she fell in love with an English man

 

そして、イギリス人の男と恋におちた

 

 

 

 

Kissed her on the neck and then I took her by the hand

 

僕は彼女の首にキスをして、彼女の手を取って

 

 

 

 

Said, "Baby, I just want to dance"

 

言った、”僕はただ、踊りたいだけなんだ”

 

 

 

 

I met her on Grafton street right outside of the bar

 

彼女とはグラフトンストリートのバーを出たところで出会ったんだ

 

 

 

 

She shared a cigarette with me while her brother played the guitar

 

彼女の弟がギターを弾いてるとき、僕にくれたんだ

 

 

 

 

She asked me what does it mean the Gaelic ink on your arm?

 

そして、僕の腕のゲール語で書かれたタトゥーはどういう意味なのか聞いてきたんだ

 

 

 

 

Said it was one of my friend's songs do you want to drink on?

 

僕は”友達の曲だよ、一杯飲む?”って答えたんだ

 

 

 

 

She tool Jamie as a chaser, Jack for the fun

 

彼女はジャミ―をチェイサーにジャックを楽しんでた

 

 

 

 

She got Arthur on the table, with Johnny riding as shot gun

 

テーブルではギネスを飲んで、ジョニーをショットで飲んでる

 

 

 

 

Chatted some more, one more drink at the bar

 

たくさん話をして、バーでたくさん飲んだんだ

 

 

 

 

Then put Van on the jukebox, got up to dance, you know

 

ヴァン・モリソンの曲をジュークボックスにかけて、立ち上がって踊ったんだ

 

 

 

 

 

 

 

She played the fiddle in an Irish band

 

彼女はアイルランドのバンドでバイオリンを弾いてたんだ

 

 

 

 

But she fell in love with an English man

 

そして、イギリス人の男と恋におちた

 

 

 

 

Kissed her on the neck and then I took her by the hand

 

僕は彼女の首にキスをして、彼女の手を取って

 

 

 

 

Said, "Baby, I just want to dance"

 

言った、”僕はただ、踊りたいだけなんだ”

 

 

 

 

 

 

With my pretty little Galway Girl

 

僕の小さくてかわいいゴールウェイの彼女と一緒に

 

 

 

 

You're my pretty little Galway Girl

 

キミは僕の小さくてかわいいゴールウェイの彼女

 

 

 

 

You know she beat me at darts and then she beat me at pool

 

彼女は僕にダーツで勝って、ビリヤードでも勝ったんだ

 

 

 

 

And then she kissed me like there was nobody else in the room

 

そして、この部屋に誰も居ないかのように僕にキスしたんだ

 

 

 

 

As last orders were called, was when she stood on the stool

 

ラストオーダーの時、彼女は椅子の上に立って

 

 

 

 

After dancing to Ceilidh, singing to trad tunes

 

ケーリーの踊りを踊ってトラディショナルなチューンで歌うんだ

 

 

 

 

I never heard Carrickfergus ever song so sweet

 

こんなキャリックファーガスが甘く歌われているのは初めて聞いたよ

 

 

 

 

Acapella in the bar using her feet for a beat

 

足でリズムを取りながらアカペラで歌うんだ

 

 

 

 

Oh I could have that voice playing on repeat for a week

 

一週間ずっと、リピートで聴いてられる

 

 

 

 

And in this packed out room, swear she was singing to me, you know

 

こんな人ごみのバーの中で、彼女は僕に向けて歌うんだ

 

 

 

 

 

 

 

She played the fiddle in an Irish band

 

彼女はアイルランドのバンドでバイオリンを弾いてたんだ

 

 

 

 

But she fell in love with an English man

 

そして、イギリス人の男と恋におちた

 

 

 

 

Kissed her on the neck and then I took her by the hand

 

僕は彼女の首にキスをして、彼女の手を取って

 

 

 

 

Said, "Baby, I just want to dance"

 

言った、”僕はただ、踊りたいだけなんだ”

 

 

 

 

 

 

My pretty little Galway Girl

 

僕の小さくてかわいいゴールウェイの彼女

 

 

 

 

My my my my my my my Galway Girl

 

僕の、僕のゴールウェイの彼女

 

 

 

 

My my my my my my my Galway Girl

 
僕の、僕のゴールウェイの彼女
 
 
 
 

My my my my my my my Galway Girl

 
僕のゴールウェイの彼女
 
 
 
 
Now we've outstayed our welcome and it's closing time
 
僕達は長居し過ぎて嫌がられた、閉店の時間に
 
 
 
 
I was holding her hand, her hand was holding mine
 
僕は彼女の手を取り、彼女は僕の手を握る
 
 
 
 
Our coats both smell of smoke, whisky and wine 
 
僕達のコートは色んな匂いがして
 
 
 
 
As we fill up our lungs with the cold air of the night
 
肺の中は外の冷たい空気でいっぱいになったんだ
 
 
 
 
I walked her home then she took me inside
 
僕は彼女を家まで送って、彼女は僕を家に招き入れた
 
 
 
 
Finish some Doritos and another bottle of wine
 
ドリトスともう一本を開けて
 
 
 
 
I swear I'm going to put you in a song that I write
 
僕はキミのために曲を書こうと誓ったんだ
 
 
 
 
About a Galway Girl and a perfect night
 
ゴールウェイの彼女との最高の夜についてね
 
 
 
 
 
 
 

She played the fiddle in an Irish band

 

彼女はアイルランドのバンドでバイオリンを弾いてたんだ

 

 

 

 

But she fell in love with an English man

 

そして、イギリス人の男と恋におちた

 

 

 

 

Kissed her on the neck and then I took her by the hand

 

僕は彼女の首にキスをして、彼女の手を取って

 

 

 

 

Said, "Baby, I just want to dance"

 

言った、”僕はただ、踊りたいだけなんだ”

 

 

 

 

 

 

 

My pretty little Galway Girl

 

僕の小さくてかわいいゴールウェイの彼女

 

 

 

 

My my my my my my my Galway Girl

 

僕の、僕のゴールウェイの彼女

 

 

 

 

My my my my my my my Galway Girl

 
僕の、僕のゴールウェイの彼女
 
 
 
 

My my my my my my my Galway Girl

 
僕のゴールウェイの彼女へ
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
Thank you for watching♪Have a good time♪
 
 
 
 
 
See You Tomorrow