カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Believer~ Imagine Dragons

 

 

 

 

 

「でも諦められない」「もう一度チャレンジしたい」「なんとかしたい」

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First things first

 

大事な事から先にしていこう

 

 

 

 

I'ma say all the words inside my head

 

すべての言葉は、俺の頭の中ってことを言わせてくれ

 

 

 

 

I'm fired up and tried of the way that things have been, oh-ooh

 

俺は怒ってるんだ、そしてこれまでの状況に疲れてるんだ

 

 

 

 

The way that things have been, oh-ooh

 

これまでの状況にね

 

 

 

 

Second things second

 

次に

 

 

 

 

Don't you tell me what you think that I can be

 

俺に何が出来るかとか言うな

 

 

 

 

I'm the one at the sail, I'm the master of my sea, oh-ooh

 

舵をきるのは俺なんだ、大海原のマスターは俺なんだよ

 

 

 

 

The master of my sea, oh-ooh

 

大海原のマスターなんだ

 

 

 

 

I was broken from a young age

 

俺は小さいころからイカれてたよ

 

 

 

 

Taking my soul into the masses

 

みんなと同じようにしなきゃって

 

 

 

 

Write down my poems for the few

 

俺のこの歌詞は、少数派のみんなに向けて書くよ

 

 

 

 

That looked at me took to me, shook to me, feeling me

 

俺を手に取り、聴いて、驚いて、俺を感じてくれた人達にね

 

 

 

 

Singing from heart ache from the pain

 

心の奥底の痛みから歌うんだ

 

 

 

 

Take up my message from the veins

 

俺のメッセージを血管で感じてくれ

 

 

 

 

 

Speaking my lesson from the brain

 

俺の教えを頭で考えて

 

 

 

 

Seeing the beauty through the...Pain!

 

美の痛みを通して見てくれ

 

 

 

 

 

 

 

You made me a , you made me a believer, believer Pain!

 

キミの人生の困難や痛みは俺に信者をくれたんだ

 

 

 

 

You break me down, you build me up, believer, believer Pain!

 

キミの人生の困難や痛みが俺を壊し、俺を作ったんだ

 

 

 

 

I let the bullets fly, oh let them rain

 

銃を撃って雨を降らす

 

 

 

 

My luck, my love, my God, they came from...Pain!

 

俺の運、愛、神、それらは痛みから来るんだ

 

 

 

 

You made me a you made me a believer, believer

 

キミの人生の困難や痛みは俺に信者をくれたんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Third things third

 

3つめは

 

 

 

 

Send a prayer to the ones up above

 

聖者を天に居る人達に送るよ

 

 

 

 

All the hate that you've heard has turned you spirit to a dove, oh-ooh

 

キミが聞いたすべての憎しみはキミの魂を鳩「平和の象徴」に変えたんだ

 

 

 

 

Your spirit up above, oh-ooh

 

キミの魂は天へ

 

 

 

 

I was choking in the crowd

 

人込みでもがいて

 

 

 

 

Living my brain up in the cloud

 

雲に居る妄想をする

 

 

 

 

Falling like ashes to the ground

 

灰のように地面に落ち

 

 

 

 

Hoping my feelings, they would drown

 

俺の感情が溺れてくれないかを祈ってるんだ

 

 

 

 

But they never did, ever lived, ebbing and flowing

 

でも、それは絶対にない、浮き沈みしてるから

 

 

 

 

Inhibited, limited

 

抑制されて、制限されて

 

 

 

 

Till it broke up and it rained down

 

壊れるまで雨が降るんだ

 

 

 

It rained down, like...Pain!

 

痛みのように雨が降るんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

You made me a , you made me a believer, believer Pain!

 

キミの人生の困難や痛みは俺に信者をくれたんだ

 

 

 

 

You break me down, you build me up, believer, believer Pain!

 

キミの人生の困難や痛みが俺を壊し、俺を作ったんだ

 

 

 

 

I let the bullets fly, oh let them rain

 

銃を撃って雨を降らす

 

 

 

 

My luck, my love, my God, they came from...Pain!

 

俺の運、愛、神、それらは痛みから来るんだ

 

 

 

 

You made me a you made me a believer, believer

 

キミの人生の困難や痛みは俺に信者をくれたんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Last things last

 

最後に

 

 

 

 

By the grace of the fire and the flames

 

火と炎の気品によって

 

 

 

 

You're the face of the future, the blood in my veins, oh-ooh

 

キミは将来顔なんだ、血管の地

 

 

 

 

The blood in my veins, oh-ooh

 

俺の血管の血

 

 

 

 

But they never did, ever lived, ebbing and flowing

 

でも、それは絶対にないんだ、浮き沈みしてるから

 

 

 

 

Inhibited, limited

 

抑制されて、制限されて

 

 

 

 

Till it broke up and it rained down

 

壊れるまで雨が降るんだ

 

 

 

 

It rained down, like...Pain!

 

痛みのように雨が降るんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

You made me a , you made me a believer, believer Pain!

 

キミの人生の困難や痛みは俺に信者をくれたんだ

 

 

 

 

You break me down, you build me up, believer, believer Pain!

 

キミの人生の困難や痛みが俺を壊し、俺を作ったんだ

 

 

 

 

I let the bullets fly, oh let them rain

 

銃を撃って雨を降らす

 

 

 

 

My luck, my love, my God, they came from...Pain!

 

俺の運、愛、神、それらは痛みから来るんだ

 

 

 

 

You made me a you made me a believer, believer

 

キミの人生の困難や痛みは俺に信者をくれたんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow