カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Your Song~ Elton John

 

 

 

 

 「諦められない」「もう一度チャレンジしたい」「なんとかしたい」

 

 

 

 

 

 

 

 

It's a little bit finny this feeling inside

 

なんだか少し変な感じだよ

 

 

 

 

I'm not one of those who can easily hide

 

僕は自分の気持ちを隠すのが下手なんだ

 

 

 

 

I don't have much money but boy it I did

 

お金もそんなにないけど、もしあったなら

 

 

 

 

I'd buy a big house where we both could live

 

キミと一緒に住めるような大きな家を買うよ

 

 

 

 

If I was a sculptor, but then again, no

 

もし、僕が彫刻家だったら、イヤ、でもありえないな

 

 

 

 

Or a man who makes potions in a travelling show

 

それともショーの旅回りで薬を作る人だったら

 

 

 

 

I know it's not much but its the best I can do

 

十分じゃないのは分かってるけど、僕に出来る精一杯のことなんだ

 

 

 

 

My gift is my song and this one's for you

 

僕からの贈り物がこの歌なんだ、これはキミのための歌なんだよ

 

 

 

 

And you can tell everybody this is your song

 

みんなにもキミの歌だって自慢してもいいんだよ

 

 

 

 

It may be quite simple but now that it's done

 

シンプル過ぎるかもしれないけど、もう出来てしまったから

 

 

 

 

I hope you don't mind

 

あんまり気にしないでね

 

 

 

 

I hope you don't mind that I put down in words

 

僕の書いた言葉だって事も気にしないでね

 

 

 

 

How wonderful life is while you're in the world

 

キミがいる世界に僕も生きられるなんて素敵なことさ

 

 

 

 

I sat on the roof and kicked off the moss

 

屋根の上に腰を掛けて、コケを足で蹴っ飛ばすんだ

 

 

 

 

Well a few of the verses well they've got me quite cross

 

書いた詩のいくつかは、ひどい出来だったけど

 

 

 

 

But the sun's been quite kind while I wrote this song 

 

でも、僕が詩を書いている間も、太陽は優しく照らしてくれたんだ

 

 

 

 

It's for people like you that keep it turned on

 

きっと、キミのような人のために太陽は輝いてるんだね

 

 

 

 

So excuse me forgetting but these things I do

 

詩ばっかり作ってたせいで

 

 

 

 

You see I've forgotten if they're green or they're blue

 

緑色か、青色かキミの瞳の色さえ覚えてないけど

 

 

 

 

Anyway the thing is what i really mean

 

僕が一番伝えたいのは

 

 

 

 

You're are the sweetest eyes I've ever seen

 

キミの瞳が僕の見てきた中で一番綺麗だってこと

 

 

 

 

And you can tell everybody this is your song

 

みんなにもキミの歌なんだって言っていいんだよ

 

 

 

 

It may be quite simple but now that it's done

 

シンプル過ぎるかもしれないけど、もう出来たから

 

 

 

 

I hope you don't mind

 

あんまり気にしないでね

 

 

 

 

I hope you don't mind that I put down in words

 

僕の書き下ろした言葉だってことも、気にしないでね

 

 

 

 

How wonderful life is while you're in the world

 

キミがいる世界に僕も生きられるなんて素敵だよ

 

 

 

 

I hope you don't mind

 

あんまり気にしないでね

 

 

 

 

i hope you don't mind that I put down in words

 

僕の書き下ろした言葉だって事も、気にしないでね

 

 

 

 

How wonderful life is while you're in the world

 

キミがいる世界に生きられるなんて、とても素敵なことなんだよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow