カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Your Song~ Elton John

 

 

 

 

 

 

英語を学習する苦痛からサポートする、1日たった6分【聞くだけ学習】

 

 

 

 

 

 

It's a little bit funny this feeling inside

 

少し変な感じだよ

 

 

 

 

I'm not one of those who can easily hide

 

僕は自分の気持ちを隠すのが下手なんだよ

 

 

 

 

I don't have much money but boy if I did

 

そんなにお金もないけど、もしもあったら

 

 

 

 

I'd buy a big house where we both could live

 

キミと一緒に住めるような大きな家を買うよ

 

 

 

 

If I was a sculptor, but then again, no

 

もしも、僕が彫刻家なら、イヤあり得ないな

 

 

 

 

Or a man who makes potions in a travelling show

 

それとも、ショーの旅回りで薬を作る人だったなら

 

 

 

 

I know it's not much but it's the best I can do

 

十分じゃないって分かってるけど、僕に出来る精一杯のことが

 

 

 

 

My gift is my song and this one's for you

 

この歌は僕からの贈り物だよ、これはキミのための歌なんだ

 

 

 

 

And you can tell everybody this is your song

 

みんなにもキミのための歌だって言ってもいいんだよ

 

 

 

 

It maybe quite simple but now that it's done

 

シンプル過ぎるかもしれないけど、もう出来てしまったからね

 

 

 

 

I hope you don't mind

 

あんまり気にしないで

 

 

 

 

I hope you don't mind that I put down in words

 

僕の書いた言葉だってことも、気にしないで

 

 

 

 

How wonderful life is while you're in the world

 

キミが居る世界に僕も生きれるなんて、なんて素敵なことなんだろう

 

 

 

 

I sat on the roof and kicked off the moss

 

屋根の上に腰を掛けて、コケを蹴っ飛ばすんだ

 

 

 

 

Well a few of the verses well they're got me quite cross

 

書いてきたいくつかの歌はひどい出来だったけど

 

 

 

 

But the sun's been quite kind while I wrote this song 

 

でも、僕がそうやって書いている間も、太陽は優しく照らしてくれたんだ

 

 

 

 

It's for people like you that keep it turned on

 

きっと、キミのような人のために太陽は輝いてるんだね

 

 

 

 

So excuse me forgetting but these things I do

 

歌ばかり作ってたせいで

 

 

 

 

You see I've forgotten if they're green or they're blue

 

キミの瞳の色が青色か緑色か覚えてないけど

 

 

 

 

Anyway the thing is what I really mean

 

とにかく、僕が一番伝えたいのは

 

 

 

 

Yours are the sweetest eyes I've ever seen

 

キミの瞳が、僕が見てきた中で一番素敵だってことさ

 

 

 

 

And you can tell everybody this is your song

 

みんなにもキミの歌なんだって言っていいんだよ

 

 

 

 

It may be quite simple but now that it's done

 

シンプル過ぎるかもしれないけど、もう出来てしまったんだ

 

 

 

 

I hope you don't mind

 

あんまり気にしないで

 

 

 

 

I hope you don't mind that I put down in words

 

僕の書いた言葉だってことも、気にしないで

 

 

 

 

How wonderful life is while you're in the world

 

キミが居る世界に僕も生きられるなんて、なんて素敵なことなんだろう

 

 

 

 

I hope you don't mind

 

あんまり気にしないで

 

 

 

 

I hope you don't mind that I put down in words

 

僕の書いた言葉だってことも、気にしないで

 

 

 

 

How wonderful life is while you're in the world

 

キミが居る世界に僕も生きられるなんて、なんて素敵なことなんだろう

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow