カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Honesty~ Billy Joel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

If you search for tenderness

 

もしも、キミが優しさを探しているのなら

 

 

 

 

It isn't hard to find

 

見つけるのは、そう難しくないんだ

 

 

 

 

You can have the love you need to live

 

キミは生きていくために必要なだけの愛を持てるんだ

 

 

 

 

But if you look for truthfulness

 

でも、もしも誠実さを探しているのなら

 

 

 

 

You might just as well be blind

 

盲目になった方が良いかもしれないね

 

 

 

 

It always seems to be so hard to give

 

常に考えるのが難しそうだから

 

 

 

 

Honesty is such a lonely word

 

「正直に」って、なんて孤独な言葉なんだろう

 

 

 

 

Everyone is so untrue

 

皆がみんな誠実ではないから

 

 

 

 

Honesty is hardly ever heard

 

「正直に」って、めったに聞かないよね

 

 

 

 

And mostly what I need from you

 

キミからの大抵のことは、僕にとって必要なんだよ

 

 

 

 

I can always find someone

 

僕はいつも誰かを見つける

 

 

 

 

To say they sympathize

 

僕に賛同してくれる誰かを

 

 

 

 

If I wear my heart out on my sleeve

 

もしも、僕が心の内を素直に明かすのなら

 

 

 

 

But I don't want some pretty face

 

でも、僕は可愛い顔なんてしないよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To tell me pretty lies

 

可愛い嘘のつき方を教えてよ

 

 

 

 

All I want is someone to believe

 

僕が欲しいのは信じられる人で

 

 

 

 

Honesty is such a lonely word

 

「正直に」って、孤独な言葉だよね

 

 

 

 

Everyone is so untrue

 

皆がみんな誠実ではないから

 

 

 

 

Honesty is hardly ever heard

 

「正直に」って、めったに聞かないよね

 

 

 

 

And mostly what I need from you

 

キミからの大抵のことは、僕にとって必要なんだよ

 

 

 

 

I can find a lover

 

僕は愛する人を見つけられる

 

 

 

 

I can find a friend

 

友達も

 

 

 

 

I can have security

 

安全だってことも

 

 

 

 

Until the bitter end

 

辛いことが終わるまで

 

 

 

 

Anyone can comfort me

 

誰かが僕を慰めてくれるハズなんだ

 

 

 

 

With promises again

 

もう一度、約束すれば

 

 

 

 

I know, I know

 

分かってる、わかってるんだ

 

 

 

 

When I'm deep inside of me

 

もしも、僕が深くまでふさぎ込んでしまった時には

 

 

 

 

Don't be too concerned

 

そんなに心配しないで

 

 

 

 

I won't ask for nothin' while I'm gone

 

ふさぎ込んでる間は、何もお願いしないから

 

 

 

 

 

 

 

But when I want sincerity

 

でも、誠実さが欲しい時は

 

 

 

 

Tell me where else can I turn

 

僕は何処に行けばいいんだろう

 

 

 

 

Cause you're the one that I depend upon

 

だって、キミは僕が頼れる唯一の人だから

 

 

 

 

Honesty is such a lonely word

 

「正直に」って、なんて孤独な言葉なんだろう

 

 

 

 

Everyone is so untrue

 

皆がみんな誠実ではないから

 

 

 

 

Honesty is hardly ever heard

 

「正直に」って、めったに聞かないよね

 

 

 

 

And mostly what I need from you

 

キミからのことは、僕にとって必要な事なんだよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow