カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~What Do I Know?~ Ed Sheeran

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ain't got a soapbox I can stand upon

 

ボクには説明できる、石鹸の箱なんてないけど

 

 

 

 

But God gave me a stage, a guitar and a song

 

でも、神様はギターとステージと歌を与えてくれたんだ

 

 

 

 

My daddy told me, "Son, don't you get involved

 

父は僕に言ったんだ”息子よ、政治や宗教

 

 

 

 

In politics, religions, other peoples quarrels"

 

他の論争に関わるな”って

 

 

 

 

I'll paint the picture, let me set the scene

 

僕は絵を描いて、舞台を用意するから

 

 

 

 

I know when I have children, they will know what it means

 

子供たちは理解してくれるだろう

 

 

 

 

And I'll pass on these things my family's given to me

 

僕は家族が与えてくれたものを渡すだけだよ

 

 

 

 

Just love and understanding positivity

 

ただ、愛と理解と前向きであるってことをね

 

 

 

 

 

 

 

We could change this whole world with a piano

 

僕達は世界を変えられるんだ、ピアノと

 

 

 

 

Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go

 

ベースと、ギターとビートで、さあ行こうよ

 

 

 

 

I'm just a boy with a one-man show

 

僕はただ1人の少年で、ワンマンショーなんだ

 

 

 

 

No university, no degree, but Lord knows

 

学歴も学位もないけど、神様は分かってるんだ

 

 

 

 

Everybody's talking 'bout exponential growth

 

みんなが話してる、指数成長や

 

 

 

 

And the stock market crashing and their portfolios

 

株のマーケットの崩壊やポートフォリオについてね

 

 

 

 

While I'll be siting here with a song that I wrote

 

僕はここに自分で描いた曲と共に座ってるんだ

 

 

 

 

Saying love could change the world in a moment

 

僕は、「愛は一瞬で世界を変えられる」って言い続けるよ

 

 

 

 

But what do I know?

 

でも、僕は何を知ってるんだろう?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Love can change the world in a moment

 

愛は一瞬で世界を変えられるって

 

 

 

 

But what do I know?

 

でも、僕は何を知ってるんだろう?

 

 

 

 

Love can change the world in a moment

 

愛は一瞬で世界を変えられるって

 

 

 

 

The revolution's coming, it's a minute away

 

革命は近づいてるんだ、すぐそこまでね

 

 

 

 

I saw people marching in the streets today

 

今日、人々が街で行進しているのを見たんだ

 

 

 

 

You know we are made up of love and hate

 

僕達は愛と憎しみで出来ている

 

 

 

 

But both of them are balanced on a razor blade

 

カミソリの刃の上で、その2つはバランスを取ってるんだよ

 

 

 

 

I'll paint the picture, let me set the scene

 

僕は絵を描いて、舞台を用意するから

 

 

 

 

I know, I'm all for people following their dreams

 

僕は、夢を追いかけるすべての人々へ捧げるんだ

 

 

 

 

Just re-remember life is more than fitting in your jeans

 

覚えてて、人生はジーンズ以上にフィットするものがあるんだ

 

 

 

 

It's love and understanding positivity

 

これが、愛と理解と前向きであるってことをね

 

 

 

 

 

 

 

We could change this whole world with a piano

 

僕達は世界を変えられるんだ、ピアノと

 

 

 

 

Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go

 

ベースと、ギターとビートで、さあ行こうよ

 

 

 

 

I'm just a boy with a one-man show

 

僕はただ1人の少年で、ワンマンショーなんだ

 

 

 

 

No university, no degree, but Lord knows

 

学歴も学位もないけど、神様は分かってるんだ

 

 

 

 

Everybody's talking 'bout exponential growth

 

みんなが話してる、指数成長や

 

 

 

 

And the stock market crashing and their portfolios

 

株のマーケットの崩壊やポートフォリオについてね

 

 

 

 

While I'll be siting here with a song that I wrote

 

僕はここに自分で描いた曲と共に座ってるんだ

 

 

 

 

Saying love could change the world in a moment

 

僕は、「愛は一瞬で世界を変えられる」って言い続けるよ

 

 

 

 

But what do I know?

 

でも、僕は何を知ってるんだろう?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Love can change the world in a moment

 

愛は一瞬で世界を変えられるって

 

 

 

 

But what do I know?

 

でも、僕は何を知ってるんだろう?

 

 

 

 

Love can change the world in a moment

 

愛は一瞬で世界を変えられるって

 

 

 

 

 

 

 

I'll paint the picture, let me set the scene

 

僕は絵を描いて、舞台を用意するから

 

 

 

 

I know when I have children, they will know what it means

 

子供たちは理解してくれるだろう

 

 

 

 

And I'll pass on these things my family's given to me

 

僕は家族が与えてくれたものを渡すだけだよ

 

 

 

 

Just love and understanding positivity

 

ただ、愛と理解と前向きであるってことをね

 

 

 

 

 

 

 

We could change this whole world with a piano

 

僕達は世界を変えられるんだ、ピアノと

 

 

 

 

Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go

 

ベースと、ギターとビートで、さあ行こうよ

 

 

 

 

I'm just a boy with a one-man show

 

僕はただ1人の少年で、ワンマンショーなんだ

 

 

 

 

No university, no degree, but Lord knows

 

学歴も学位もないけど、神様は分かってるんだ

 

 

 

 

Everybody's talking 'bout exponential growth

 

みんなが話してる、指数成長や

 

 

 

 

And the stock market crashing and their portfolios

 

株のマーケットの崩壊やポートフォリオについてね

 

 

 

 

While I'll be siting here with a song that I wrote

 

僕はここに自分で描いた曲と共に座ってるんだ

 

 

 

 

Sing, love could change the world in a moment

 

僕は、「愛は一瞬で世界を変えられる」って言い続けるよ

 

 

 

 

But what do I know?

 

でも、僕は何を知ってるんだろう?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Love can change the world in a moment

 

愛は一瞬で世界を変えられるって

 

 

 

 

But what do I know?

 

でも、僕は何を知ってるんだろう?

 

 

 

 

Love can change the world in a moment

 

愛は一瞬で世界を変えられるって

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow