カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~The Man Who Can't be Moved~ The Script

 

 

 

youtu.be

 

 

 

 

 

 

Going back to the corner where I first saw you

 

キミも最初に出会ったあの街角まで戻ろうよ

 

 

 

 

Gonna camp in my sleeping bag I'm not gonna move

 

寝袋を持って暮らすんだ、僕はもう動きたくないから

 

 

 

 

Got some words on cardboard, got your picture in my hand

 

言葉を描いたカードボードに、キミの写真を手に取って

 

 

 

 

Saying, "if you see this girl can you tell her where I am?"

 

こう言うんだ、「この娘を知ってたら僕はここに居るって伝えてくれないか?」

 

 

 

 

Some try to hand me money, they don't understand

 

時々、お金をくれる人がいるけど、そうじゃないんだよ

 

 

 

 

I'm not broke -I'm just a broken- hearted man

 

窮屈じゃないんだ、ただ心が傷ついてるだけの男さ

 

 

 

 

I know it makes no sense but what else can I do?

 

わかってるんだよ、何も意味がないことをね、でも他に何が出来るだろう?

 

 

 

 

How can I move on when I'm still in love with you

 

僕はどうすればいいのかな?僕はまだキミの側に居たいんだよ

 

 

 

 

 

 

 

'Cause if one day you wake up and find that you're missing me

 

だって、キミが僕のことを恋しく思う日が来るかもしれないから

 

 

 

 

And your heart starts to wonder where on this earth I could be

 

そしてキミは戸惑い始めるんだ、地球上のどこにいたって僕にはわかるよ

 

 

 

 

Thinking maybe you'll come back her to the place that we'd meet

 

きっとキミはここに戻って来るんだ、僕に会いに

 

 

 

 

And you'll see me waiting for you on the corner of the street

 

そして見つけるんだ、この街角で待ってる僕をね

 

 

 

 

So I'm not moving, I'm not moving

 

だから僕は動かないよ、どこにも行かないよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Policeman says, "Son, you can't stay here"

 

警察官が言うんだ「おい、ここにいちゃいけないよ」って

 

 

 

 

I said, "There someone I'm waiting for if it's a day, a month, a year"

 

僕は言ったんだ「待ってる人が居るんだ、何日も、何カ月も、何年も」

 

 

 

 

Gotta stand my ground even if it rains or snows

 

雨が降っても、雪が降っても

 

 

 

 

If she changes her mind this is the first place she will go"

 

もしも、彼女の気持ちが変わったら、最初に来る場所はここだから

 

 

 

 

 

 

 

'Cause if one day you wake up and find that you're missing me

 

だって、キミが僕のことを恋しく思う日が来るかもしれないから

 

 

 

 

And your heart starts to wonder where on this earth I could be

 

そしてキミは戸惑い始めるんだ、地球上のどこにいたって僕にはわかるよ

 

 

 

 

Thinking maybe you'll come back her to the place that we'd meet

 

きっとキミはここに戻って来るんだ、僕に会いに

 

 

 

 

And you'll see me waiting for you on the corner of the street

 

そして見つけるんだ、この街角で待ってる僕をね

 

 

 

 

So I'm not moving, I'm not moving

 

だから僕は動かないよ、どこにも行かないよ

 

 

 

 

I'm not moving, I'm not moving

 

僕は動かないよ、どこへも行かない

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

People talk about the guy who's waiting on a girl, oh, oh

 

人々は噂をし始めるんだ「彼女を待ってる男の話」を

 

 

 

 

There are no holes in his shoes but a big hole in his world, hmm

 

彼のカバンに穴は開いてないけど心にはポッカリと穴が開いてる

 

 

 

 

And maybe I'll get famous as the man who can't be moved

 

多分僕は「動かない男」ってことで有名になるかもね

 

 

 

 

Maybe you won't mean to but you'll see me on the news

 

多分、キミは不意にニュースで僕を見つける

 

 

 

And you'll come running to the corner

 

するとキミはこの街角にむかって走り出すんだ

 

 

 

 

'Cause you'll know it's just for you

 

だって、キミもわかってるはずだから

 

 

 

 

I'm the man who can't be moved

 

僕は動かない男さ

 

 

 

 

I'm the man who can't be moved

 

動かない男なんだ

 

 

 

 

 

 

 

'Cause if one day you wake up and find that you're missing me

 

だって、キミが僕のことを恋しく思う日が来るかもしれないから

 

 

 

 

And your heart starts to wonder where on this earth I could be

 

そしてキミは戸惑い始めるんだ、地球上のどこにいたって僕にはわかるよ

 

 

 

 

Thinking maybe you'll come back her to the place that we'd meet

 

きっとキミはここに戻って来るんだ、僕に会いに

 

 

 

 

And you'll see me waiting for you on the corner of the street

 

そして見つけるんだ、この街角で待ってる僕をね

 

 

 

 

'Cause if one day you wake up and find that you're missing me

 

だって、キミが僕のことを恋しく思う日が来るかもしれないから

 

 

 

 

(So I'm not moving)

 

だから僕は動かないよ

 

 

 

 

And your heart starts to wonder where on this earth I could be

 

そしてキミは戸惑い始めるんだ、地球上のどこにいたって僕にはわかるよ

 

 

 

 

(I'm not moving)

 

僕は動かないよ

 

 

 

 

Thinking maybe you'll come back her to the place that we'd meet

 

きっとキミはここに戻って来るんだ、僕に会いに

 

 

 

 

(I'm not moving)

 

僕は動かないよ

 

 

 

 

And you'll see me waiting for you on the corner of the street

 

そして見つけるんだ、この街角で待ってる僕をね

 

 

 

 

(I'm not moving)

 

だからどこにも行かないんだ

 

 

 

 

Going back to the corner where I first saw you

 

キミと最初に出会ったこの街角まで戻ろうよ

 

 

 

 

Gonna camp in my sleeping bag, I'm not gonna move

 

寝袋を持って暮らすんだ、僕は動かないからね

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 


See You Tomorrow