カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Thanks For The Dance~ Leonard Cohen

 

 

 

Thanks for the dance

ダンスありがと

 

I'm sorry you're tried

そして疲れさせてごめんね

 

The evening has hardly begun

夜はまだまだこれからで

 

Thanks for the dance

ダンス、ありがとう

 

Try to look inspired

その気になってみるんだ

 

One two three, one two three one

1、2、3、1、2、3、1

 

 

 

There's a rose in your hair

キミの髪には薔薇が

 

Your shoulders are bare

その肩は露わで

 

You've been wearing this costume forever

いつもこの衣装に身に纏って

 

So turn up the music

だから音楽をかけて

 

Pour out the wine

ワインをたくさん注いでよ

 

Stop at the surface

なみなみになるまで

 

The surface is fine

いっぱいね

 

We don't need to go any deeper

これ以上深入りする必要なんてないんだよ

 

 

 

Thanks for the dance

ダンス、ありがとう

 

I hear that we're married

僕達は結ばれたんだって

 

One two three, one two three one

1、2、3、1、2、3、1

 

Thanks for the dance

ダンスをありがとう

 

And the baby you carried

そして、キミが身籠った赤ちゃん

 

It was almost a daughter or a son

娘か息子になるはずだった

 

 

 

And there's nothing to do

キミが僕と同じくらい

 

But to wonder if you

でも、絶望的なのか

 

Are as hopeless as me

そしてまた寛大なのか

 

And as decent

思いを馳せるばかりさ

 

We're joined in the spirit

僕達は精神的に繋がって

 

Joined at the hip

一心同体

 

Joined in the panic

パニックも一緒

 

Wondering if

ある種の

 

We've come to some sort

同意には

 

Of agreement

達したのかな

 

It was fine it was fast

素敵だったよ、瞬く瞬間が

 

We were first we were last

僕達は喜びの神殿で

 

In line at the Temple of Pleasure

並んだ最初で最後の人

 

But the green was so green

でも、緑はとても緑で

 

And the blue was so blue

青はとても青かった

 

I was so I

僕はとても僕らしく

 

And you were so you

キミはとてもキミらしかった

 

The crisis was light

危機なんて

 

As a feather

羽のように軽かったんだ

 

 

 

Thanks for the dance

ダンスをありがとう

 

It was hell, it was swell

地獄だったよ、素晴らしかった

 

It was fun

楽しかったんだ

 

Thanks for all the dances

全てのダンスに、ありがとう

 

One two three, one two three one

1、2、3、1、2、3、1ってね

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

~Thanks For The Dance~ Leonard CohenSee You Tomorrow