カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~September Song~ Jp Cooper

 

 

 

 

【1日6分?】この今!バカ売れしてる英会話教材

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Our love was strong as a lion

 

僕達の恋はライオンみたいに無敵で

 

 

 

 

Soft as the cotton you lie in

 

君が寝そべってるコットンみたいに柔らかくって

 

 

 

 

Times we got hot like an iron

 

僕達が過ごした日々は、焼けた鉄みたいに熱かった

 

 

 

 

You and I

 

君と僕と

 

 

 

 

Our hearts had never been broken

 

僕達のこの想いは一生ものだね

 

 

 

 

We were so innocent darling

 

僕らはとても純粋だったんだ

 

 

 

 

We used to talk 'til the morning

 

朝になるまでずっと話してたよね

 

 

 

 

You and I

 

君と僕は

 

 

 

 

We had that mixtape on every weekend

 

週末になるとテープを持って一緒に聴いたね

 

 

 

 

Had it repeating, had it repeating

 

何度も繰り返してさ

 

 

 

 

You were my September Song, summer lasted too long

 

君は僕のセプテンバーソングだよ、君と過ごした夏は長すぎたよ

 

 

 

 

Time moves so slowly, when you're only fifteen

 

時間はゆっくり過ぎていく、君はまだ15歳だった

 

 

 

 

You were my September Song, tell me where have you gone

 

君は僕のセプテンバーソングだ、君はどこへ行ってしまったんだろう

 

 

 

 

Do you remember me, we were only fifteen

 

覚えてるかい?僕達はまだ15歳だったんだ

 

 

 

 

And I, I remember the chorus

 

僕は今でもあの歌声を覚えてる

 

 

 

 

They were singing it for us

 

あれは僕達のことを歌っているようだった

 

 

 

 

You were my September Song

 

君は僕のセプテンバーソングだった

 

 

 

 

Tell me where have you gone

 

君は今どこにいるんだい?

 

 

 

 

Do you remember me?

 

僕のことを覚えてるかな?

 

 

 

 

We were only fifteen

 

僕達はまだ15歳だったんだ

 

 

 

 

Sometimes I think that I see your

 

たまに、知らない所で

 

 

 

 

Face in the strangest of places

 

君の顔を見るんだ

 

 

 

 

Down on the underground station passing by

 

地下鉄の駅ですれ違った気がしたんだよ

 

 

 

 

I get a mad sense of danger

 

僕は怖くてしかたないんだ

 

 

 

 

Feel like my heart couldn't take it

 

そして、耐えきれないほど辛くなる

 

 

 

 

Cause if we met we'd be strangers

 

だって今僕達が出会っても、まるで知らない人みたいになってしまうだろ?

 

 

 

 

You and I

 

君と僕は

 

 

 

 

Still I play that mixtape every weekend

 

僕は今でも週末になると、君と聴いたテープを聴いてるよ

 

 

 

 

Got it repeating

 

何度も、なんども

 

 

 

 

Got it repeating

 

繰り返して聴いてる

 

 

 

 

You were my September Song

 

君は僕のセプテンバーソングだった

 

 

 

 

Summer lasted too long

 

君と過ごした夏は長すぎたよ

 

 

 

 

Time moves so slowly (so slowly)

 

時間はゆっくり過ぎていく(とてもゆっくりね)

 

 

 

 

When you're only fifteen

 

君がちょうど15歳の時だった

 

 

 

 

You were my September Song

 

君は僕のセプテンバーソングだよ

 

 

 

 

Tell me where have you gone?

 

君はどこに行ってしまったんだい?

 

 

 

 

Do you remember me?

 

僕のこと覚えてるかな?

 

 

 

 

We were only fifteen

 

僕達はまだ15歳だったんだ

 

 

 

 

And I, I remember the chorus

 

僕は今でもあの歌声を覚えてる

 

 

 

 

They were singing it for us

 

あれは僕達のことを歌ってるみたいだった

 

 

 

 

I hear that September Song

 

僕にはそのセプテンバーソングが今も聞こえるよ

 

 

 

 

That I'm singing along thinking about you and me

 

君と僕のことを思い出しながら僕は口ずさむ

 

 

 

 

Oh what a melody

 

とてもいい曲だよ

 

 

 

 

And as the years go by

 

あれから何年も経つけど

 

 

 

 

You will still be my, be my

 

君は今でも、僕の

 

 

 

(September Song)

September Song

 

セプテンバーソングなんだ

 

 

 

 

You are my

 

君は僕の

 

 

 

 

(September Song)

 

思い出のセプテンバーソングなんだ

 

 

 

 

 

 

 

You were my September Song 

 

君は僕のセプテンバーソングなんだ

 

 

 

 

Summer lasted too long

 

君と過ごした夏はとても長かった

 

 

 

 

Time moves so slowly (so slowly)

 

時間はゆっくり過ぎていくけど(とてもゆっくりね)

 

 

 

 

When you're only fifteen

 

君はまだ15歳だったんだ

 

 

 

 

You were my September Song

 

君は僕のセプテンバーソングだよ

 

 

 

 

Tell me where have you gone?

 

君は今どこにいるんだい?

 

 

 

 

Do you remember me?

 

僕のこと覚えてるかな?

 

 

 

 

We were only fifteen

 

僕達はまだ15歳だったんだ

 

 

 

 

And I, I remember the chorus

 

僕は今でもあの歌声を覚えてる

 

 

 

 

They were singing it for us

 

あれは僕達のことを歌ってるみたいだった

 

 

 

 

You were my September Song

 

君は僕のセプテンバーソングなんだ

 

 

 

 

I remember the chorus

 

今でもあの歌声を覚えてるよ

 

 

 

 

They were singing it for us

 

あれはまるで、僕達のことを歌ってるみたいだったね

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow