カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~I Don't Care~ Fall Out Boy

 

 

 

 

 

「諦められない」「もう一度チャレンジしたい」「なんとかしたい」

 

 

 

 

 

 

 

 

Say my name and his in the same breath

 

一息でアイツと俺の名前を言えよ

 

 

 

 

I dare you to say they taste the same

 

同じだ、なんて言ってみろ

 

 

 

 

Let the leaves fall off in the summer

 

夏の間に葉っぱが枯れ落ちても

 

 

 

 

And let December glow in flames

 

12月が暑くても気にしないんだ

 

 

 

 

Erase myself and let go

 

今の自分を消して捨ててしまうのさ

 

 

 

 

Start it over again in Mexico

 

そしてメキシコで人生をやり直すんだ

 

 

 

 

These friends, they don't love you

 

周りにいる友達は、本当にキミのことを好きなわけじゃないんだ

 

 

 

 

They just love the hotel suites, now

 

彼らが好きなのはホテルのスイートルームなんだよ

 

 

 

 

 

 

 

I don't care what you think as long as it's about me

 

キミが俺のことをどう言おうと、俺には関係ない

 

 

 

 

The best of us can find happiness in misery

 

俺らの中でも特別な奴が、悲劇の中の幸せを見つけられるのさ

 

 

 

 

Said

 

言っただろ?

 

 

 

 

I don't care what you think as long as it's about me

 

キミが俺のことをどう言おうと、俺には関係ない

 

 

 

 

The best of us can find happiness in misery

 

特別な奴が、悲劇の中の幸せを見つけられるのさ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oh take a chance, let your body get a tolerance

 

チャンスを掴んで、耐えられる力を手に入れるんだ

 

 

 

 

I'm not a chance, put  heat wave in your pants

 

俺にチャンスはないかもな、キミの下半身を熱くしてやるよ

 

 

 

 

Pull a breath like another cigarette

 

吸ってるみたいに、もう一息吸ってみな

 

 

 

 

Pawnshop heart trading up

 

ケチな質屋みたいに安いものを高く売りつけやがって

 

 

 

 

On the oracle in my chest

 

この胸に宿る神のお告げに誓って

 

 

 

 

Let the guitar scream like a fascist

 

ファシストの叫び声のようにギターをかき鳴らすんだ

 

 

 

 

Sweat it out, shut your mouth

 

我慢しろ、口を閉ざすんだ

 

 

 

 

Free love on the streets but

 

街では無料で手にできる愛も

 

 

 

 

In the alley it ain't that cheap, now

 

裏通りでは、そんなに安くないんだ

 

 

 

 

 

 

 

I don't care what you think as long as it's about me

 

キミが俺のことをどう言おうと、俺には関係ない

 

 

 

 

The best of us can find happiness in misery

 

俺らの中でも特別な奴が、悲劇の中の幸せを見つけられるのさ

 

 

 

 

Said

 

言っただろ?

 

 

 

 

I don't care what you think as long as it's about me

 

キミが俺のことをどう言おうと、俺には関係ない

 

 

 

 

The best of us can find happiness in misery

 

特別な奴が、悲劇の中の幸せを見つけられるのさ

 

 

 

 

 

 

Said-a, I don't care just a-what you think

 

言ってろ、キミがどう思ったって

 

 

 

 

As long as it's about me, you said-a

 

俺には関係ないんだ、言ってやれ

 

 

 

 

I don't care just what you think

 

キミがどう言おうと

 

 

 

 

As long as it's about me, you said-a

 

関係ないんだ、言ってろ

 

 

 

 

I don't care (I don't care)

 

どうだっていいんだ

 

 

 

 

You said I don't care (I don't care)

 

どうだっていいって言ってやれ

 

 

 

 

Said I don't care

 

関係ないってな

 

 

 

 

I don't care

 

気にしないぜ

 

 

 

 

I don't care (I don't care) I said-a

 

どうだっていい

 

 

 

 

I don't care

 

気にしないぜ

 

 

 

 

 

 

 

I don't care what you think as long as it's about me

 

キミが俺のことをどう言おうと、俺には関係ない

 

 

 

 

The best of us can find happiness in misery

 

俺らの中でも特別な奴が、悲劇の中の幸せを見つけられるのさ

 

 

 

 

Said

 

言っただろ?

 

 

 

 

I don't care what you think as long as it's about me

 

キミが俺のことをどう言おうと、俺には関係ない

 

 

 

 

The best of us can find happiness in misery

 

特別な奴が、悲劇の中の幸せを見つけられるのさ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

 

 

 

See You Tomorrow