カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Everything I Wanted~ Billie Eilish

 

 

 

 

I had a dream

 

夢を見たの

 

 

I got everything I wanted

 

欲しいもの全てを手に入れた夢

 

 

Not what you'd think 

 

あなたが思ってるのとは違うの

 

 

And if I'm bein' honest

 

それに正直に言うとそれは

 

 

It might've been a nightmare

 

悪夢だったかもしれないわ

 

 

To anymore who might care

 

私を気にしてくれる人にとっては

 

 

Thought I could fly (fly)

 

空を飛べると思ってたの

 

 

So I stepped off the Golden, mm

 

だから、ゴールデンゲートブリッジから飛び降りたの

 

 

Nobody cried (cried, cried, cried, cried)

 

でも、誰も泣かなかったわ

 

 

Nobody even noticed

 

気づきさえしてくれなかったわ

 

 

I saw them standing right there

 

みんなそこに立ってたのに

 

 

Kinda thought they might care

 

気にかけてくれると思ってた

 

 

(Might care, might care)

 

(気にかけてくれると)

 

 

I had a dream

 

夢を見たの

 

 

I got everything I wanted

 

欲しいもの全てを手に入れた夢を

 

 

But when I wake up, I see

 

でも、目を覚ますと見えるのは

 

 

You with me

 

あなたと私

 

 

 

 

 

 

 

And you say, "as long as I'm here, no one can hurt you

 

そしてあなたは「僕がいる限り誰もキミを傷つけられないよ」って言ってくれる

 

 

Don't wanna lie here, but you can learn to

 

「ここに横になりたくない、でもキミは学べるんだ」

 

 

If I could change the way that you see yourself

 

「もしも、僕がキミの自分自身の見つけ方を変えられたら

 

 

You wouldn't wonder why you're here, they don't deserve you"

 

キミはなんでここにいるのか、そしてあいつらはキミに必要な存在じゃないって気づく」って言ってくれる

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I tried to scream

 

叫ぼうとしたけど

 

 

But my head was underwater

 

私の頭はもう氷の下で

 

 

They called me weak

 

みんな私のことを弱虫って叫んだの

 

 

Like I'm not just somebody's daughter

 

まるで私は人の子じゃないかのように

 

 

Coulda been a nightmare

 

悪夢になりえたわね

 

 

But it felt like they were right there

 

でも、彼らがそこにいるって感じたの

 

 

And it feels like yesterday was a year ago

 

それに昨日が一年前に感じたわ

 

 

But I don't wanna let anybody know

 

でも、誰にも知られたくない

 

 

'Cause everybody wanted something from me now

 

だって、みんな私を求めてるから

 

 

And I don't wanna let 'em down

 

みんなをガッカリさせたくないから

 

 

I had a dream

 

夢を見たの

 

 

I got everything I wanted

 

欲しいもの全てを手に入れた夢を

 

 

But when I wake up, I see

 

でも、目を覚ますと見えるのは

 

 

You with me

 

あなたと私

 

 

 

 

 

 

 

And you say, "as long as I'm here, no one can hurt you

 

そしてあなたは「僕がいる限り誰もキミを傷つけられないよ」って言ってくれる

 

 

Don't wanna lie here, but you can learn to

 

「ここに横になりたくない、でもキミは学べるんだ」

 

 

If I could change the way that you see yourself

 

「もしも、僕がキミの自分自身の見つけ方を変えられたら

 

 

You wouldn't wonder why you're here, they don't deserve you"

 

キミはなんでここにいるのか、そしてあいつらはキミに必要な存在じゃないって気づく」って言ってくれる

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

If I knew it all then, would I do it again?

 

もしも、全てを知ってたら私はもう一度

 

 

Would I do it again?

 

同じことをするのかな?

 

 

If they knew what they said would go straight to my head

 

もしも、彼らの言葉が私の頭に直接届くって知ってたら

 

 

What would they say instead?

 

彼らは代わりの言葉を何か言うかしら?

 

 

If I knew it all then, would I do it again?

 

もしも、全てを知ってたら私をもう一度

 

 

Would I do it again?

 

同じことをするかしら?

 

 

If they knew what they said would go straight to my head

 

もしも、彼らの言葉が私の頭の中に直接届くって知ってたら

 

 

What would they say instead?

 

彼らは代わりの言葉を何か言うのかな?

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow