カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Nightmare~ Halsey

 

 

 

 

 

 

 

youtu.be

 

 

 

 

Now I say me down to sleep

 

今から寝るから、横になってるの

 

 

I pray the Lord, my soul to keep

 

主に祈って、自らの魂を守るの

 

 

If I shall see before I "wake

 

もしも、起きる前に死んでしまったら

 

 

I pray the Lord, my soul to take

 

主に祈って、私の魂を運んでもらうの

 

 

 

 

 

 

 

I, I keep a record of the wreckage in my life

 

私が今まで人生でやって来たことの記録を残して

 

 

I gotta recognize the weapon in my mind

 

自分の心には武器があることを知るわ

 

 

They talk shit, but I love it every time

 

彼らはたわいもない話しをしてるけど、私は自分が好きなの

 

 

And I realize

 

そして私は理解するのよ

 

 

 

 

 

 

 

I've tasted blood and it is sweet

 

自分の血を味わったの、甘い味がして

 

 

I've had the rug pulled beneath my feet

 

カーペットを足の下へ引いてもらったわ

 

 

I've trusted lies and trusted men

 

私は嘘を信じて男を信じて来たの

 

 

Broke down and put myself back together again

 

壊れてしまったけど、元どおりにするの

 

 

Stared in the mirror and punched it to shatters

 

鏡を見つめてそれを粉々に砕いて

 

 

Collected the pieces and picked out a dagger

 

かけらを集めて短剣を作るの

 

 

I've pinched my skin in between my two fingers

 

二本の指の間に自分の肌を掴んで

 

 

And wished I could out some parts off with some scissor

 

ハサミでこの肌のどこかを切れたらって思うの

 

 

"Come on, little lady, give us a smile"

 

「小さなレディ、こっちに来て笑顔を見せて」

 

 

No, I ain't got nothin' to smile about

 

イヤよ、私には笑う為に何も持ち合わせてない

 

 

I got no one to smile for, I waited a while for

 

私は誰に対しても笑わないわ、ずっと一緒に笑いたいって思える人を探してたけど

 

 

A moment to say I don't owe you a goddamn thing

 

「私はあなたに対して大きな責任なんて負ってない」って言うときに

 

 

 

 

 

 

 

I, I keep a record of the wreckage in my life

 

私が今まで人生でやって来たことの記録を残して

 

 

I gotta recognize the weapon in my mind

 

自分の心には武器があることを知るわ

 

 

They talk shit, but I love it every time

 

彼らはたわいもない話しをしてるけど、私は自分が好きなの

 

 

And I realize

 

そして私は理解するのよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night

 

甘い夜なんてないの、あるのは地獄のような夜だけで

 

 

That I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night

 

甘い夜なんて私にはないの、あるのは地獄のような夜だけで

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No, I won't smile, but I'll show you my teeth

 

イヤよ、笑いたくなんてないわ、でも私は歯を見せる

 

 

And I'ma let you speak if you just let me breathe

 

私に息をさせてくれるのなら、話してもいいわ

 

 

I've been polite, but won't be caught dead

 

大人しくしてるけど、死にたいわけじゃないわ

 

 

Lattin' a man tell me what I should do with my bed

 

あなた、ベッドで私は何をするべきなのか教えてよ

 

 

Keep my exes in check in my basement

 

私は地下で、元カレたちをチェックしてる

 

 

'Cause kindness is weakness, or worse, you're complacent

 

だって、優しさは弱点で最悪のものだからあなたは満足してるもの

 

 

I could play nice or I could be a bully

 

うまくやるか、いじめっ子になるわ

 

 

I'm tried and angry, but somebody should be

 

疲れたし怒ってるわ、でもきっとみんな一緒よね

 

 

"Come on, little lady, give us a smile"

 

「小さなレディ、こっちに来て笑顔を見せて」

 

 

No, I ain't got nothin' to smile about

 

イヤよ、私には笑う為に何も持ち合わせてない

 

 

I got no one to smile for, I waited a while for

 

私は誰に対しても笑わないわ、ずっと一緒に笑いたいって思える人を探してたけど

 

 

A moment to say I don't owe you a goddamn thing

 

「私はあなたに対して大きな責任なんて負ってない」って言うときに

 

 

 

 

 

 

 

I, I keep a record of the wreckage in my life

 

私が今まで人生でやって来たことの記録を残して

 

 

I gotta recognize the weapon in my mind

 

自分の心には武器があることを知るわ

 

 

They talk shit, but I love it every time

 

彼らはたわいもない話しをしてるけど、私は自分が好きなの

 

 

And I realize

 

そして私は理解するのよ

 

 

I, I keep a record of the wreckage in my life

 

私が今まで人生でやって来たことの記録を残して

 

 

I gotta recognize the weapon in my mind

 

自分の心には武器があることを知るわ

 

 

They talk shit, but I love it every time

 

彼らはたわいもない話しをしてるけど、私は自分が好きなの

 

 

And I realize

 

そして私は理解するのよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Someone like me can be a real nightmare, completely aware

 

私みたいな人って本当に悪夢みたいな存在になるのかもね

 

 

 

But I'd rather be a real nightmare, than die unaware, yeah

 

でも、目覚めることなく死ぬのなら、悪夢になった方がマシかな

 

 

Someone like me can be a real nightmare, completely aware

 

私みたいな人ってホントに、悪夢みたいな存在になるのかも

 

 

But I'm glad to be a real nightmare, so save me your prayers

 

でも、悪夢になれて嬉しいの、あなた達の祈りを聞いてあげるわ

 

 

 

 

 

 

 

I, I keep a record of the wreckage in my life

 

私が今まで人生でやって来たことの記録を残して

 

 

I gotta recognize the weapon in my mind

 

自分の心には武器があることを知るわ

 

 

They talk shit, but I love it every time

 

彼らはたわいもない話しをしてるけど、私は自分が好きなの

 

 

And I realize

 

そして私は理解するのよ

 

 

I, I keep a record of the wreckage in my life

 

私が今まで人生でやって来たことの記録を残して

 

 

I gotta recognize the weapon in my mind

 

自分の心には武器があることを知るわ

 

 

They talk shit, but I love it every time

 

彼らはたわいもない話しをしてるけど、私は自分が好きなの

 

 

And I realize

 

そして私は理解するのよ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night

 

甘い夜なんてないの、あるのは地獄のような夜だけで

 

 

That I'm no sweet dream, but I'm a hell of a night

 

甘い夜なんて私にはないの、あるのは地獄のような夜だけで

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow