カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Listen~ Beyonce

 

 

 

Listen

聞いて

 

To the song here in my heart

私の心にある曲を

 

A melody I start but can't complete

書き始めたけど完成できないメロディを

 

Listen

聞いて

 

To the sound from deep within

心の奥底から奏でる音楽に

 

It's only beginning to find release

やっと伝えられるようになったばかりなの

 

Oh, the time has come for my dreams to be heard

時は熟した、私の夢を聞いてもらえる時が

 

They will not be pushed aside and turned

わきに押しのけられたりなんてできないの

 

Into your own, all 'cause you won't listen

あなたの所有者にはならないわ、あなたは聞こうともしないから

 

 

 

Listen

聞いて

 

I am alone at a crossroads

私は1人、交差点に立ってる

 

I'm not at home in my own home

自分の家にいてもそこにいるような気がしない

 

And I tried and tried to say what's on my mind

そして、何回も何回も心の中を伝えようとしてきたの

 

You should have known

あなたにも知ってもらうべきだわ

 

 

 

Oh, now I'm done believin' you

あなたを信じて来たけどもう十分

 

You don't what I'm feelin'

あなたには私の思いはわからないでしょうね

 

I'm more than what you made of me

私はあなたが作り上げた私じゃないの

 

I followed the voice you gave to me

あなたが伝えてくれた声に従ってきた

 

And now I've gotta find my own

そして、今はもう自分自身の声を見つけることができたの

 

 

 

You should have listened

あなたも聞くべきだったの

 

There is someone here inside

私自身の中にいるもう1人の私

 

Someone I thought had died

もうすでに死んでしまったって思ってた自分

 

So long ago

遠い昔に

 

Oh, I'm screamin' out at my dreams to be heard

夢が届くように大声を上げて叫んでる

 

They will not be pushed aside or worse

そばに押しのけられたりなんかしないし

 

Into your own, all 'cause you won't listen

あなたの物にはならないわ、あなたは聞こうともしないから

 

 

 

Listen

聞いて

 

I am alone at a crossroads

私は1人、交差点に立ってる

 

I'm not at home in my own home

自分の家にいてもそこにいるような気がしない

 

And I tried and tried to say what's on my mind

そして、何回も何回も心の中を伝えようとしてきたの

 

You should have known

あなたにも知ってもらうべきだわ

 

 

 

Oh, now I'm done believin' you

あなたを信じて来たけどもう十分

 

You don't what I'm feelin'

あなたには私の思いはわからないでしょうね

 

I'm more than what you made of me

私はあなたが作り上げた私じゃないの

 

I followed the voice you gave to me

あなたが伝えてくれた声に従ってきた

 

And now I've gotta find my own

そして、今はもう自分自身の声を見つけることができたの

 

 

 

I don't know where I belong

どこに帰ればいいのかわからないの

 

But I'll be moving on

でも、前に進むの

 

If you don't, if you won't

もしもあなたが聞かなくてもあなたが聞こうとしてなくても

 

Listen

聞いて

 

To the song here in my heart

私の心にある曲を

 

A melody I start but can't complete

書き始めたけど完成できないメロディを

 

 

 

Oh, now I'm done believin' you

あなたを信じて来たけどもう十分

 

You don't what I'm feelin'

あなたには私の思いはわからないでしょうね

 

I'm more than what you made of me

私はあなたが作り上げた私じゃないの

 

I followed the voice you gave to me

あなたが伝えてくれた声に従ってきた

 

And now I've gotta find my own

そして、今はもう自分自身の声を見つけることができたの

 

My own

私だけの声を

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow