カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~You're My Home~ Billy Joel

 

 

 

 
 
 
When you look into my eyes and you see the crazy gypsy in my soul
 
僕の目を覗いてごらん、僕の心は一か所には留まれない
 
 
It always comes as a surprise
 
ジプシークセがあるんだ
 
 
When I feel my withered roots begin to grow
 
いつも驚かされるんだ、しぼんでた自分の本性が頭をもたげ始めると
 
 
Well I never had a place that I could call my very own
 
そう今までどこにもなかったんだ、僕自身の場所と呼べる場所は
 
 
But that's all right my love 'cause you're my home
 
でもそれでいいんだ、だってキミが僕の故郷なんだから
 
 
When you touch my weary head and you tell me
 
僕の疲れた頭に触れてキミが僕に言うんだ
 
 
Everything will be all right
 
何もかもうまく行くって
 
 
You say use my body for your bed and my love will keep you warm
 
そしてこう言うんだ「私の身体で休むといいよ、私の愛で温めてあげる
 
 
Thought the night
 
一晩中ずっと」って
 
 
Well I'll never be a stranger and I'll never be alone
 
そう、僕はもう独りぼっちじゃない独りになったりなんてならない
 
 
Wherever we're together that's my home
 
僕達はどこへ行こうと一緒さ、そしてここが僕の故郷になるのさ
 
 
Home could be the Pennsylvania turnpike
 
故郷はペンシルベニアの高速かもしれない
 
 
Indiana's early morning dew high up in the hills of California
 
それともインディアナの早朝かも、カリフォルニアの丘を登った所かも
 
 
Home is just another word for you
 
故郷はキミにとって別な言葉なのかな
 
 
 
 
 
Well I never had a place that I could call my very own
 
そう今までどこにもなかったんだ、僕自身の場所と呼べる場所は
 
 
But that's all right my love 'cause you're my home
 
でもそれでいいんだ、だってキミが僕の故郷なんだから
 
 
 
 
 
 
If I travel all my life and I never get stop and settle down
 
もしも、僕の人生をこのまま続けたのなら立ち止まって腰を下ろすこともないだろうね
 
 
Long as I have you by my side there's a roof above
 
でもキミが側にいてくれる限りそこには屋根があって
 
 
And good walls all around you're my castle
 
しっかりした壁が囲ってくれるんだ、キミは僕の城で
 
 
You're my cabin
 
キミは僕のマルタ小屋
 
 
And my instant pleasure dome
 
即席の大型娯楽施設
 
 
I need you in my house...
 
僕の家にはキミが必要なんだ
 
 
'Cause you're my home...
 
だって、キミが僕の故郷
 
 
You're my home...
 
キミが僕の故郷だから
 
 
 
 
Thank you for watching♪Have a good time♪
 
 
See You Tomorrow