カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Campion Of The World~ Coldplay

 

 

 

Gi nwa nke chukwu, gini ka ina ekwu

神の子よ、あなたが神が行った全てのことについて

 

N'ihi ihe nile nke chukwu mere

なんと言っているのでしょうか

 

I tried my best to be just like

僕は学校の周りの少年達みたいに

 

The other boys in school

なろうとして、やることはやったんだ

 

I tried my best to get it right

僕は決着をつけようとベストを尽くして

 

And died at every duel

でも、どの勝負にも負けてしまったんだ

 

This mountainside is suicide

この山脈にいるのは自殺行為で

 

This dream will never work

この夢が役立つことなんてないだろう

 

Still the sign upon my headstone, write

それでも今だに僕の墓跡には

 

"A champion of the world"

「世界の覇者」って刻んで欲しいんだ

 

I tried my best to stay alright

輝いていようと

 

Fly like a firework

花火の様に飛ぼうと

 

I tried my best at taking fight

やれるだけはやった、飛び立とうと、全力を尽くしたんだ

 

But my rocket ship reversed

でも、宇宙船は逆戻り

 

Oh, referee, don't stop the fight

審判よ、戦いを止めないで

 

Everyone can see I'm hurt

誰の目にも僕が怪我してるのは明らかで

 

But I'll stand before conquistadors

でも、僕は征服者達の前に立つんだ

 

Till I'm champion of the world

世界の覇者になるまでね

 

 

 

And when I sail

海に出るのなら

 

I'm sailing west

僕は西に行くよ

 

Knowing I might fail

無理かもしれないけど

 

But still I'm hoping for the best

でも、希望は捨てないさ

 

And in my dreams

夢の中で

 

Onto my chest

僕の胸に

 

She'll pin the colours and say

彼女がこう言ってくれるんだ

 

I wandered the whole wide world but

この広い世界を回ったけど

 

Baby, you're the best

ベイビー、あなたが世界一素敵よって

 

So I'm flying on my bicycle

だから、僕は自転車に乗って飛ぶ

 

Heading upwards from the Earth

地球から上に向かって

 

I am jumping with no parachute

パラシュートもなく

 

Out into the universe

宇宙へと飛び立とう

 

I have E. T, on my bicycle

僕の自転車にはE.Tが乗ってる

 

Because giving up won't work

だって、諦めていないからね

 

Now I'm riding on my rocket ship

今僕は宇宙船に乗ってるんだ

 

And I'm champion of the world

そして、僕が世界の覇者さ

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow