カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~The 30th~ Billie Eilish

 

 

 

Sometimes, you look the same

時々、変わりないように見える時もある

 

Just like you did before the accident

ただ、事故の前と同じように

 

When you're starin' into space

あなたが宙を見つめてる時

 

It's hard to believe you don't remember it

あなたがあれを覚えてないなんて信じられないわ

 

Woke up in the ambulance

救急車の中で目覚めて

 

You pieced it all together on the drive

運ばれてる間に、あなたは記憶をつなぎ合わせたの

 

 

 

I know you don't remember calling me

私に電話をくれたことも覚えてないよね

 

But I told you even then you looked so pretty

でも、その時も私は言ったの「すごく素敵に見える」って

 

In a hospital bed, I remember you said

病床であなたが言った言葉を覚えてる

 

You were scared

怖かったって

 

And so was I

私も怖かったの

 

 

 

In a standstill on the 5

5号線で立ち往生

 

Thought it was unusually early traffic

こんなに早い時間に渋滞なんて、珍しいって思ったわ

 

Usually, I don't panic

普段、パニックなんて起こさないのに

 

I just wanted to be on time

ただ、時間通りに行きたかったの

 

When I saw the ambulances on the shoulder

肩越しに救急車が見えた時

 

I didn't even think of pullin' over 

停めようなんて思いもしなかったの

 

I pieced it all together late that night

あの夜に、私は記憶をつなぎ合わせたの

 

 

 

And I know you don't remember calling me

私に電話をくれたことも覚えてないよね

 

But I told you even then you looked so pretty

でも、その時も私は言ったの「すごく素敵に見える」って

 

In a hospital bed, I remember you said

病床であなたが言った言葉を覚えてる

 

You were scared

怖かったって

 

And so was I

私も怖かったの

 

 

 

What if it happened to you on a different day?

もしも違う日に起きてたら?

 

On a bridge where there wasn't a rail in the way?

柵もない橋の上だったら?

 

Or a neighborhood street where the little kids play?

小さな子供が遊ぶ近所の道だったら?

 

Or the Angeles Crest in the snow or the rain?

雪や雨の日のエンジェル・クレスト高速だったら?

 

What if you weren't alone? there were kids in the car

あなたが独りじゃなかったら?あの時は車に子供たちがいたけど

 

What if you were remote? no one knows where you are

あなたが遠いとこにいたら?あなたがどこにいるか誰も知らなかったら

 

If you changed anything, would you not have survived?

もしも違ってたらあなたは生き延びてなかったかもしれない?

 

You're alive, you're alive, you're alive

あなたは生きてるの

 

 

 

And I know you don't remember calling me

私に電話をくれたことも覚えてないよね

 

But I told you even then you looked so pretty

でも、その時も私は言ったの「すごく素敵に見える」って

 

In a hospital bed, I remember you said

病床であなたが言った言葉を覚えてる

 

You were scared

怖かったって

 

And so am I

私もそうなの

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow