カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Bed Of Roses~ Bon Jovi

 

 

 

 

 

youtu.be

 

 

 

 

 

 

 

 

Sitting here wasted and wounded

 

酔っ払って、傷ついて座ってるんだ

 

 

At this old piano

 

古いピアノの前でね

 

 

Trying hard to capture the moment

 

なかなか思い出せないんだ

 

 

This morning I don't know

 

今朝のことを

 

 

'Cause a bottle of vodka

 

だって、ウォッカが残ってて

 

 

Is still lodged in my head

 

まだ、頭が痛いんだ

 

 

And some blonde gave me nightmares

 

何処かのブロンドの女に悪い夢を見せられたんだ

 

 

I think that she's still in my bed

 

あいつはまだ俺のことを考えてるのかも

 

 

As I dream about movies

 

俺は何かの映画を見たいって思ってたけど

 

 

They won't make of me when I'm dead

 

もしも、僕が死んでしまったら

 

 

With an ironclad fist

 

握りしめた拳のまま起きるんだ

 

 

I wake up and French kiss the morning

 

今朝も電話口で軽いキスを交わすんだ

 

 

While some marching band keeps

 

マーチングバンドのビート音が

 

 

It's own beat in my head

 

俺の頭の中に鳴り響いてる

 

 

While we're talking

 

キミと話してる間ずっとね

 

 

About all of the things that I long to believe

 

俺が信じていたいって思ってること

 

 

About love and the truth and

 

愛とか真実、俺にとって

 

 

What you mean to me

 

キミのことを

 

 

And the truth is

 

そして、気づくんだ

 

 

Baby you're all that I need

 

ベイビー、俺にはキミが必要なんだってことを

 

 

 

I want to lay you down in a bed of roses

 

キミにはバラのベッドで眠らせてあげたいんだ

 

 

For tonite I sleep on a bed of nails

 

今夜、俺は針のベッドで眠ることになっても

 

 

I want to be just as close

 

キミの側で眠りたいんだ

 

 

As the Holy Ghost is

 

精霊がキミを守るように

 

 

And lay you down on a bed or roses

 

キミにはもう、苦労させたくないんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We'll I'm so far away

 

でも俺はキミからこんなにも遠い

 

 

That each step that I take is on my way home

 

歩くたびにキミの元に近づくって思ってるけど

 

 

A king's ransom in dimes I'd given each night

 

王様の保釈金を払うくらい10セントを積んで

 

 

Just to see through this payphone

 

毎晩この公衆電話を通じて、キミを近くに感じるんだ

 

 

Still I run out of time

 

それでもまだ、時間が足りなかったり

 

 

Or it's hard to get through

 

キミに繋がらなくなったりするんだ

 

 

Til the bird on the wire flies me back to you

 

電線に止まった鳥が俺の心をキミに届けるまで

 

 

I'll just close my eyes and whisper

 

僕はただ目を閉じてこう鳴くんだ

 

 

Baby blind love is true

 

ベイビー、目の前にいなくても俺の愛は真実なんだって

 

 

 

 

 

 

 

I want to lay you down in a bed of roses

 

キミにはバラのベッドで眠らせてあげたいんだ

 

 

For tonite I sleep on a bed of nails

 

今夜、俺は針のベッドで眠ることになっても

 

 

I want to be just as close

 

キミの側で眠りたいんだ

 

 

As the Holy Ghost is

 

精霊がキミを守るように

 

 

And lay you down on a bed or roses

 

キミにはもう、苦労させたくないんだ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The hotel bar hangover

 

ホテルのバーで二日酔いなんだ

 

 

Whiskey's gone dry

 

ウィスキーのボトルは空っぽで

 

 

The barkeeper's wig's crooked

 

女のバーテンはウィッグが曲がってるけど

 

 

And she's giving me the eye

 

彼女は俺に色目を使うんだ

 

 

I might have said yeah

 

Yeahって答えよと思ったけど

 

 

But I laughed so hard I think I died

 

でも、僕は死ぬかと思うほど笑ったよ

 

 

Now as you close your eyes

 

そして、お前も目を閉じれば

 

 

Know I'll be thinking about you

 

俺がお前のことを思ってるのがわかるだろう

 

 

While my mistress she calls me

 

俺のファン達が俺をステージのスポットの下に

 

 

To stand in her spotlight again

 

呼び戻そうと思っても、キミは俺を想ってる

 

 

Tonite I won't be alone

 

今夜は俺1人じゃないんだ

 

 

But you know that don't mean I'm not lonely

 

でも、だからって孤独じゃないんだ

 

 

I've got nothing to prove

 

俺には何も証明できるものはないけど

 

 

For it's you that I'd die to defend

 

命をかけて守りたいのはキミだけなんだ

 

 

 

 

 

 

 

I want to lay you down in a bed of roses

 

キミにはバラのベッドで眠らせてあげたいんだ

 

 

For tonite I sleep on a bed of nails

 

今夜、俺は針のベッドで眠ることになっても

 

 

I want to be just as close

 

キミの側で眠りたいんだ

 

 

As the Holy Ghost is

 

精霊がキミを守るように

 

 

And lay you down on a bed or roses

 

キミにはもう、苦労させたくないんだ

 


 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow