カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Tucson Train~ Bruce Springsteen

 

 

 

I got so down and out in Frisco

シスコで行き詰まって

 

Tried of the pills and the rain

薬と雨にウンザリした僕は

 

I picked up, headed for sunshine

もう一回、日の光を目指したんだ

 

I left a good thing behind

いい出来事は置き去りで

 

Seemed all of our love was in vain

僕達の愛は全て無駄だったって感じたんだ

 

My baby's coming in on the Tucson Train

愛しい人がツーソンの列車に乗ってやってくる

 

I come here lookin' for a new life

新しい人生を求めてここに来たんだ

 

One I wouldn't have to explain

小さな平和で万事、うまくいくのに

 

To that voice that keeps me awake at night

夜、僕を寝かさないあの声に

 

When a little peace would make everything right

説明する必要もない人生を求めて

 

If I could just turn off my brain

もしも、頭を休められたらどんなにいいのかな

 

Now my baby's coming in on the Tucson Train

愛しい人がツーソンの列車でやってくるんだ

 

 

 

We fought hard over nothin'

僕達が懸命に戦ったものは無意味だったんだ

 

We fought till nothin' remained

僕達には何も残らなかった

 

I've carried that nothin' for a long time

僕はその無意味を長い間引きずってきた

 

Now I carry me operator's license

今、僕は運転士免許を持って

 

And spend my day just runnin' this crane

このクレーンをただ操縦して暮らしてるんだ

 

My baby's coming in on the Tucson Train

愛しい人がツーソンの列車に乗ってやって来るんだ

 

Hard work'll clear your mind and body

勤勉は心と体を綺麗にする

 

The hard sun will burn out the pain

強い日差しは苦痛を焼き尽くして

 

If they're lookin' for me, tell 'em buddy

もしも彼らが僕達を探してるのなら、伝えてよ

 

I'm waitin' down at the station

駅で待ってると

 

Just prayin' to the five fifteen

ただ、神様に祈りながら天地創造を待つ

 

I'll wait all God's creation

1人の男が変わることができるのを

 

Just to show her a man can change

ただ彼女に見せるために

 

Now my baby's coming in on the Tucson Train

愛しい人がツーソンの列車でやって来るんだ

 

On the Tucson Train

ツーソンの列車

 

On the Tucson Train

ツーソンの列車が

 

Waitin' on the five fifteen

5時15分の列車を待つんだ

 

Here she comes

彼女がここにやって来たんだ

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow