カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Euthanasia~ Will Wood

 

 



I was right there, while you tonight tooth and nail

僕はそこにいた、キミが必死になりながら

 

Gasping in the gas mask thrashing 'til you disappeared

消えてしまうまで、ガスマスクの中で喘いでた時

 

Say you're not scared, that you know it's 'cause I cared and

怖くないって言って、キミが大事だからこそなんだよ

 

Say you know I love you, and that hope was just not there

キミが大好きなんだよ、希望はそこにあるだけじゃないんだ

 

And I know, I know that I'm wrong

わかってる、僕が間違ってることは

 

That when you're gone, you're gone and I can't bring you home

キミがいなくなった時、もうキミを連れて帰れないから

 

But I want, I want to believe

でも僕は信じたいんだ

 

That you'll remember me when you're just memory

キミが記憶だけになっても、僕のことを覚えててくれてるって

 

Roots in the ground or uploaded to the cloud or

地面の根っこにもクラウドにアップされたものでも

 

Warm inside our hearts or as electrons in our head, nowhere now

僕達の心にある温かいものにも、僕達の頭にあるエレクトロンにもどこにもないんだ

 

Over the rainbow, can I stop by and say hello and

虹の彼方で、キミの所に立ち寄って声をかけてもいいかな?

 

Sorry I would take it back if I could but I know

できることならやり直したいけど、でもわかってるよ

 

To love one from too far to call

愛するものをこんなに遠くから呼んでも

 

Is not to love at all, to whom is it I talk?

それは愛じゃなくて、僕は誰に話しかけてるの?

 

But I want, I want to believe

でも、信じたいんだ

 

That you can still hear me when you're just memory

キミが記憶だけになっても、僕のことを覚えててくれるって

 

Said "it's okay" and "it'll all be over soon"

「大丈夫、もうすぐ終わる」

 

I'd never let a bad thing happen to you

キミに悪いことはさせないよ

 

Now goodnight I love you

だからおやすみ、大好きだ

 

And every, everybody dies

そしてみんな死んでいく

 

Fighting for their lives, just trying to survive

人生を賭けて戦って、生き抜こうって

 

Well now I know, I know why we say

でも今わかったんだ、何で僕達が

 

That there's a better place that waits beyond the grave, oh

墓場を越えたとこにもっといい場所があるって言う意味がね

 

And I know, I know it's not true

わかってる、それは真実じゃない

 

There's just no more you but as long as there's no proof

キミはもういない、でも証拠が出ない限りは

 

Then I choose, I choose to believe

僕は信じることを選ぶ

 

That we'll meet in sweet dreams after you're put to sleep

キミが眠った後、素敵な夢の中で会おう

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow