カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Sally's Pigeons~ Cyndi Lauper

 

 

 

When I was eight I had a friend

私は8歳の時

 

With a pirate smile

不敵に笑う友達がいて

 

Make believe and play pretend

一緒にごっこ遊びをしたりして

 

We were innocent and slammed the gate

無邪気にはしゃいでたの

 

Running down my alleyway

柵を飛び越えて、門を閉めて

 

In time to watch Sally's pigeons fly

家の横道を走り抜けて、サリーの鳩が飛ぶ時間には見に行ってた

 

We loved to watch them dive and soar

その鳩が急降下したり急上昇したり

 

Circle in the sky

空で輪を描く様を見るのが好きだったの

 

Free as a bird from three to four

鳥みたいに自由だった3時から4時

 

And never knowing why

理由なんてわからなくて

 

Neighbors pulled their wash back in

近所の人が洗濯物を取り込むの

 

Put away my Barbie and Ken

私はバービーとケンの人形を片付けて

 

Look out overhead while Sally's pigeons fly

頭上にサリーの鳩が飛ぶのを見上げてたの

 

I had a fools confidence

私はものがわからないまま

 

That the world had no boundaries

世界には境界がないっていう確信があったの

 

But instinct and common sense

でも、本能と常識の

 

They come in different quantities

その大きさは違ったの

 

My heart began to skip to the beat

私の心は隣の男の子に

 

Of the boy next door

ときめき始めて

 

She had her eye across the street

彼女は通りの向こうの

 

On someone shy and tall

内気で背の高い人に目をつけた

 

We lived our dreams and challenged fate

私達は夢に生き、運命に挑んだの

 

In tears, she told me she was late

涙を流しながらもう遅かったって私に言って

 

And Sally let his pigeons out to fly

サリーは彼の鳩を飛ばしたの

 

On the dresser sits a frame

ドレッサーの上に額があって

 

With a photograph

写真が飾ってあるの

 

Two little girls in ponytails

ポニーテールの2人の少女

 

Some twenty one years back

21年も前のこと

 

She left one night with just a nod

あの夜、彼女はただ頷いてこの世を去ったの

 

Was lost from some back alley job

闇手術を受けて死んでしまったの

 

I close my eyes and Sally's pigeons fly

目を閉じるとサリーの鳩が飛んでいく

 

She never saw those birds again

彼女がその鳥を見ることは2度となかったわ

 

And me, I can't remember when

そして私は、いつかは思い出せないけど

 

A pirate smile hasn't made me cry

不敵な笑みで泣くことはなかったわ

 

I close my eyes and Sally's pigeons fly

目を閉じるとサリーの鳩が飛んで行くの

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow