カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Stuck On You~ Bobby Caldwell

 

 

 

 

 

 

 

Lately I've noticed

 

最近、僕は気付いたんだ

 

 

My world's upside down

 

僕の世界がめちゃくちゃなことにね

 

 

And everything's coming unglued

 

全てがうまくいかなくて

 

 

Like crossing the dateline I'm all turned around

 

日付線を跨げば、立ち直るけど

 

 

And just don't know what to do

 

ただ、何をすればいいのかわからないんだ

 

 

 

 

 

 

 

All day long I keep neglecting

 

僕は一日中ほったらかしてる

 

 

Things I have to do

 

やらないといけないことを

 

 

That people are expecting

 

みんなうるさいけど

 

 

What does it matter

 

そんなのどうだっていいんだ

 

 

How can I work feeling blue

 

このブルーな気持ちをどうやって動かそうかな

 

 

I'm stuck on you

 

僕はキミにハマってるんだ

 

 

Can't read the news

 

ニュースなんて読めやしない

 

 

That's too depressing

 

重苦しすぎるから

 

 

I know this world's a mess

 

この世界がめちゃくちゃだってことは知ってるんだ

 

 

'Cause all my clothes need pressing

 

だって、僕は全ての服にアイロンをかけないといけない

 

 

Everything's scattered

 

全てが散らかってるよ

 

 

Baby I'm stuck on you

 

ねえ、僕はキミにハマってるんだ

 

 

Deeper and deeper I go

 

深くいけば行くほど

 

 

Spinning around like a fool

 

僕は馬鹿みたいに回って

 

 

Drowning in love's undertow

 

愛の引き波に溺れるんだ

 

 

And there's nothing that I can do

 

そして、僕にできることは何もなくて

 

 

Night after night

 

来る夜も来る夜も

 

 

I'm convalescing

 

僕は体を休めるんだ

 

 

I used to have a social life

 

前までは人付き合いもあったよ

 

 

But now it's not worth mentioning

 

でも今は、話す価値もなくて

 

 

Just a bit tattered

 

だって、少しやつれてしまったけど

 

 

Baby I'm stuck on you

 

僕はキミにハマってるんだ

 

 

Only the stars in the sky

 

空の星達だけが

 

 

Know why I'm feeling so blue

 

僕がなんでブルーなのか知ってるんだ

 

 

Maybe the moon has advice

 

多分、月がアドバイスしてくれるかも

 

 

That can get you to love me too

 

キミが僕を愛すようになる方法を

 

 

The city lights peer through my curtain

 

街の明かりがカーテンから覗いてるよ

 

 

And so I'll face another night of counting sheep for certain

 

また羊を数える別の夜が来るだろうね

 

 

Tossing and turning

 

寝返りをうって

 

 

That's what I look forward to

 

僕は楽しみにしてるよ

 

 

'Cause baby I'm stuck on you

 

だって、僕はキミにハマってるんだ

 

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow