カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Nebraska~ Bruce Springsteen

 

 

 

 

I saw her standin' on her front lawn

彼女が庭の芝生に立って

 

Just twrilin' her baton

バトンを回してるのを見かけたんだ

 

Me and her went for a ride, sir

僕と彼女はドライブに出かけて

 

And then innocent people died

それで罪のない人が10人も死んでしまったんだ

 

From the town of Lincoln, Nebraska

ネブラスカ州リンカーンから

 

With a sawed-off, 410 on my lap

短銃身の410番を膝に乗せて

 

Through to the badlands of Wyoming

ワイオミングの僻地まで

 

I killed everything in my path

道行く人をやったんだ

 

I can't say that I'm sorry

僕達のやったことを

 

For the things that we done

謝ることなんて出来なくて

 

At least for a little while, sir

少なくても

 

Me and her we had us some fun

僕も彼女も楽しんでたんだ

 

 

 

Now the jury brought in a guilty verdict

陪審員が有罪判決を下して

 

And the judge he sentenced me to death

判事は僕に死刑を言い渡したんだ

 

Midnight in prison storeroom

真夜中の刑務所の倉庫で

 

With leather straps across my chest

身体には革紐

 

Sheriff, when the man pulls that switch, sir

執行官のスイッチが引かれて

 

And snaps my poor head back

この顔が後ろに倒れる時には

 

You make sure my pretty baby

僕の可愛いあの子を

 

Is sittin' right there on my lap

膝の上に座らせて下さい

 

They declared me unfit to live

僕は生きるに適さない者だって宣告されて

 

Said into that great void my soul'd be hurled

何もない世界へ僕の魂を放つって言って

 

They wanted to know why I did what I did

僕がなんであんなことをしたのかを知りたがってたけど

 

Sir, I guess there's just a meanness in this world

そうです、この世界には卑劣なものが存在するただ、それだけのことで

 

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow