カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~If I Die Tomorrow~ Jack White

 

 

 

If I die tomorrow

もしも僕が明日死ぬのなら

 

Could you find it in your heart to sing

それを歌うためにキミの心の中で見つけてくれるのかな?

 

If my mother cries in sorrow?

もしも、お母さんが悲しみで泣き崩れたら

 

Will you help her with the many things

彼女を助けてくれないかな?

 

That she needs from time to time and lay to day?

彼女が必要とするたびに

 

So if I die tomorrow

だからもしも、僕が明日死ぬのなら

 

Will you know exactly what to say today?

今日何を言うべきなのか、キミにはわかるのかな?

 

She won't mind the trouble

彼女は面倒なことがあっても平気で

 

She's been through it all before, I know

今まで経験してきた事だから

 

She'll say, "make it a double"

彼女は「ダブルにして」って言うだろう

 

Or her lemon drink and before you know

彼女のレモンドリンクを、そしていつの間にか

 

She'll be laughing 'bout the times and those old days

昔のことだと言って彼女は笑い飛ばしてるだろう

 

 

 

So if I die tomorrow

もしも、僕が明日死ぬのなら

 

Promise you can walk away okay, okay?

キミは普通に立ち去ると約束してくれるかな?

 

I hate to to think about it

考えたくないよ

 

So it helps to shout it

だから叫ぶんだ

 

And if you could help me out

もしも、キミが助けてくれるのなら

 

It would mean so much for my peace of mind

僕の心の安らぎとして、大きな意味を持つだろう

 

And her heart is careworn

彼女は心は心配で疲れ切ってる

 

And ever since I was a newborn

僕が生まれた時から

 

I pushed aside this worry for the sake of my life

僕の人生を生きるために僕はそんな心配に構わなかったんだ

 

 

 

If I die tomorrow

もしも、僕が明日死ぬのなら

 

Will you let me know I left in peace?

僕が平和に去ったって知らせてくれる?

 

I bagged and I borrowed

僕が今まで借りてきたものは

 

Everybody's love and they gave for free

みんなからの無償の愛なんだ

 

And I wish that I could give it back to them

だからそれを返してあげたいんだ

 

So if I die tomorrow

もしも、僕が明日死ぬのなら

 

Will you give them all the love they lent to me?

僕が借りた全ての愛を与えてくれる?

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow