カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~What's Going On~ Marvin Gaye

 

 



 

Mother, mother

お母さん

 

There's too many of you crying

たくさんのお母さん達が涙を流してるんだ

 

Brother, brother, brother

兄弟よ

 

There's far too many of you dying

たくさんの兄弟達が命を落としてるんだ

 

You know we've got to find a way

ここで今日にでも解決策を見つけないと

 

To bring some loving here today

愛しい思いを届ける術を

 

Father, father

お父さん

 

We don't need to escalate

僕達にはこれ以上無理なんだ

 

You see, war is not the answer

わかるだろ、争いが答えじゃないって

 

For only love can conquer hate

憎しみを克服できるのは愛だけだから

 

You know we've got to find a way

ここで今日にでも解決策を見つけないと

 

To bring some loving here today

愛しい思いを届ける術を

 

 

 

Picket lines

ピケライン

 

And picket signs

スローガンを掲げて

 

Don't brutality

僕を暴力で制圧しようなんて思わないで

 

Talk to me

僕と話し合って

 

So you can see

そうすればキミもわかるはず

 

Oh, what's going on

何が起こってるのか

 

What's going on

何が起こってるのかなんて

 

Yeah, what's going on

そうさ

 

Oh, what's going on

見えてくるはずなんだ

 

 

 

Mother, mother

お母さん

 

Everybody thinks we're wrong

僕達は間違ってるってみんなが思ってるんだ

 

Oh, but who are they to judge us

でも、僕達の髪の毛が長いってだけで

 

Simply 'cause our hair is long?

みんなに僕達を裁く権利はないはずで

 

Oh, you know we've got to find a way

そうさ、今ここで解決策を見つけるんだ

 

Bring some understanding here today

一緒にわかり合う術をね

 

 

 

Picket lines

ピケライン

 

And picket signs

スローガンを掲げて

 

Don't punish me

お仕置きはやめて

 

With brutality

話し合おう

 

Come on, talk to me

こっちに来て、話し合おう

 

So you can see

そうすればキミもわかるはず

 

What's going on

何が起こってるのか

 

Yeah, what's going on

そうさ

 

Tell me what's going on

何が起こってるのか僕に教えてよ

 

I'll tell you what's going on

それとも僕が教えてあげようか

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow