カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~The Bridge~ Sting

 

 

 

They say there's a bridge out there

そこには橋があるって言う

 

Out there in the mist

霧に包まれて

 

Some will deny it's there

そんなとこにはないって言う人も居れば

 

Others will tell you it don't even exist

存在しないって言う人もいるだろう

 

It's not made of iron or steel nor stone

橋は鉄や鋼や石で作られてるわけじゃないけど

 

Yet it spans the rising waters

それでも増水した川にかかってるんだ

 

We are but bags of blood and bone

僕達は血や骨の入れ物にすぎないけど

 

Yet we carry the weight of our sons and our daughters

それでも息子や娘達を支えてる

 

 

 

And now the fields are rather drowned

今、畑はかなり水に浸って

 

And we climbs up to the ridge

僕達はあぜに上がるんだ

 

Some will seek the higher ground

高みを目指す人もいれば

 

Some of us the bridge

橋を求める人もいるだろう

 

 

 

If all is behind us now

全てが過去のものだったら

 

Beneath that swollen river

あの増水した川に

 

The bridge we will find somehow

なんとか橋を見つけよう

 

Only then will we be delivered

その時に初めて僕達は救われるだろう

 

Though some will claim to be inclined

そんなのは絵空事とか亡霊だって

 

It's a figment or a ghost

言い張る人もいるけど

 

But the bridge is deep inside the mind

でも、橋は心の奥底にあって

 

Invisible to most

ほとんどの人には見えないんだ

 

 

 

And now the fields are rather drowned

今、畑はかなり水に浸って

 

And we climbs up to the ridge

僕達はあぜに上がるんだ

 

Some will seek the higher ground

高みを目指す人もいれば

 

Some of us the bridge

橋を求める人もいるだろう

 

 

 

Open the gates that we may follow

僕達が通れるように門を開いて

 

Open the bridge to all of us

みんなに橋を開放して

 

Open the floodgates to the river

川の水門を開いて

 

Open the bridge that we may cross

僕達が渡れる橋を開放するんだ

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

See You Tomorrow