カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~Fantastic Voyage~ David Bowie

 

 

 

In the event that this fantastic voyage

この素晴らしい旅路が

 

Should turn to erosion

廃れてしまって

 

And we never get old

歳をとることがなくなっても

 

 

 

Remember it's true

この真実を忘れないでほしいんだ

 

Dignity is valuable

尊厳は大事で

 

But our lives are valuable too

でも、僕達の命もまた大事なものだって

 

We're learning to live with somebody's depression

僕達は誰かの憂鬱と一緒に生きられる様になってきてる

 

And I don't want to live with somebody's depression

でも、僕は誰かの憂鬱と一緒に行きたくないんだ

 

We'll get by, I suppose

僕達はうまくやれる、そう思うんだ

 

 

 

It's a very modern world

この非常に近代的だけど

 

But nobody's perfect

でも、完璧な人も誰もいない世界で

 

It's a moving world

この目まぐるしい世界

 

But that's no reason

でも、それがあんなミサイルを撃ったり

 

To shoot some of those missiles

僕達を父親のないクズだって思ったりする

 

Think of us as fatherless scum

理由にはとてもならないよ

 

It won't be forgotten

これが忘れられることはないんだ

 

'Cause we'll never say anything nice again 

だって、僕達はもう2度と耳障りのいいことなんて

 

Will we?

言ったりしないよ、でしょ?

 

And the wrong words make you listen 

そして、この犯罪的な世界では

 

In this criminal world

間違った言葉に耳を傾けてしまうよ

 

 

 

Remember it's true

この真実を忘れないでほしいんだ

 

Dignity is valuable

尊厳は大事で

 

But our lives are valuable too

でも、僕達の命もまた大事なものだって

 

We're learning to live with somebody's depression

僕達は誰かの憂鬱と一緒に生きられる様になってきてる

 

And I don't want to live with somebody's depression

でも、僕は誰かの憂鬱と一緒に行きたくないんだ

 

We'll get by, I suppose

僕達はうまくやれる、そう思うんだ

 

 

 

But any sudden movement

でも、どんな急な動きも

 

I've got to write it down

僕は書き留めないといけない

 

They wipe out an entire race

タネが消滅させられるから

 

And I've got to write it down

それも書いておかないと

 

But I'm still getting educated

でも、僕もまだ勉強中で

 

But I've got to write it down

でも、それでも書かないと

 

And it won't be forgotten

そうすれば忘れられることはないんだ

 

'Cause I'll never say anything nice again

だって、もう2度と耳障りのいいことなんて言ったりしないよ

 

How can I?

どうして僕が言えるの?

 

 

Thank you for watching♪Have a good time♪

 

 

See You Tomorrow