カリスマ洋楽ちゃんねる

自分を信じない奴なんかに、努力する価値はない

~I Won't Give Up~ Jason Mraz

 

 
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
When I look into your eyes
 
キミの目を覗き込むと
 
 
It's like watching the night sky
 
夜空を見てるような気分になるんだ
 
 
Or a beautiful sunrise
 
もしくは、美しい日の出
 
 
Well, there's so much they hold
 
そう、キミの目はたくさんのものを持ってるんだ
 
 
And just like them old stars
 
そしてずっと輝いてる星達みたいに
 
 
I see that you've come so far
 
キミはここまでたどり着いたんだ
 
 
To be right where you are
 
自分にふさわしい居場所を作るために
 
 
How old is your soul?
 
キミの心は幾つになったの?
 
 
Well, I won't give up on us
 
そうさ、僕達のことを諦めたりしないんだ
 
 
Even if the skies get rough
 
空が荒れても
 
 
I'm giving you all my love
 
キミに僕の全ての愛を捧げるよ
 
 
I'm still looking up
 
僕はまだ、懲りないさ
 
 
And when you're needing your space
 
キミが前進するために
 
 
To do some navigating
 
自分の時間は必要な時には
 
 
I'll be here patiently waiting
 
僕はいつまでもここで待ってる
 
 
To see what you find
 
キミが感じたことを知りたいから
 
 
 
 
 
 
 
'Cause even the stars they burn
 
だって、星でさえも燃えるんだ
 
 
Some even fall to the the earth
 
地球に落ちてくるものだってあるんだから
 
 
We've got a lot to learn
 
沢山の学ぶべきことも
 
 
God knows we're worth it
 
僕達には価値があることを神様は知ってるんだ
 
 
No, I won't give up
 
いや、僕は諦めない
 
 
 
 
 
 
 
I don't wanna be someone who walks away so easily
 
簡単に離れていくような人になりたくないんだ
 
 
I'm here to stay and make the difference that I can make
 
僕はこのままここに居て最大限、状況を変えるよ
 
 
Our differences they do a lot to teach us how to use
 
僕達の違う部分はたくさんのことを教えてくれる、ツールとか貰ったギフトをどう使うのか
 
 
The tools and gifts we got, yeah, we got a lot at stake
 
失ったら困るものが沢山できたね
 
 
And in the end, you're still my friend at least we did intend
 
結局、キミは今でも僕の友達だし、少なくても
 
 
For us to work we didn't break, we didn't burn
 
壊れてしまわないように、燃えてしまわないように頑張ったんだ
 
 
We had to learn how to bend without the world caving in
 
世間に埋もれずに屈する方法を学ぶべきだったよ
 
 
I had to learn what I've got, and what I'm not, and who I am
 
僕が知るべきだったのは、自分が何を持ってるのか、何者なのかってこと
 
 
 
 
 
 
 
Well, I won't give up on us
 
そうさ、僕達のことを諦めたりしないんだ
 
 
Even if the skies get rough
 
空が荒れても
 
 
I'm giving you all my love
 
キミに僕の全ての愛を捧げるよ
 
 
I'm still looking up, I'm still looking up
 
僕はまだ懲りないさ、懲りないんだ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Well, I won't give up on us (no, I'm not giving up)
 
そうさ、僕達のことを諦めたりしないんだ(僕は諦めないよ)
 
 
God knows I'm tough enough (I am tough, I am loved)
 
神様は僕が十分タフだって知ってる(タフだし、愛されてるんだ)
 
 
We've got a lot to learn (we're alive, we are loved)
 
たくさんの学ぶべきことがあるんだ(僕達は生きてるし、愛されてる)
 
 
God knows we're worth it (and we're worth it)
 
僕達には価値があることを神様は知ってるんだ(価値があるんだ)
 
 
 
 
 
 
 
Well, I won't give up on us
 
そうさ、僕達のことを諦めたりしないんだ
 
 
Even if the skies get rough
 
空が荒れたって
 
 
I'm giving you all my love
 
キミに僕の全ての愛を捧げるよ
 
 
I'm still looking up
 
僕はまだ、懲りないさ
 

 

 
 
 
 
 
Thank you for watching♪Have a good time♪
 
 
See You Tomorrow